7 zasad obsługi klientów, które pomogą rozwinąć firmę
W jaki sposób rozwijający się biznes ma wspierać swoich agentów i potencjalnych klientów? To łatwe trzeba stworzyć bezbłędną obsługę klienta! Dzięki solidnemu i elastycznemu oprogramowaniu, intuicyjnemu interfejsowi i co najważniejsze dzięki pracownikom.
Jak wesprzeć klientów i zespół, który będzie się nimi zajmował? Trzeba przychylić się do dobrych i już sprawdzonych przez lata zasad obsługi, które po prostu działają. Aby podnosić zaangażowanie pracowników i jednocześnie utrzymać obsługę klienta na wysokim poziomie będzie również potrzeba zastosowania odpowiedniego oprogramowania. Według starych zasad kiedyś królowały firmy, teraz natomiast to klient nosi koronę i jakość pracy, stała się kluczowym tematem sukcesu w biznesie. Obsługa klienta przestała być centrum kosztowym, stała się raczej okazją do wzmocnienia relacji.
Przeanalizujmy siedem zasad, które pomogą w przekształceniu operacji wsparcia i zapewnią najlepszą jakość
- Wspierać klientów jako zespół, ponieważ obsługa to praca zespołowa. Konsumenta należy wspierać na każdym etapie kontaktu, w każdy możliwy sposób i na dużą skalę wykorzystując wyszkolonych pracowników i ekspertów. Jeśli wszyscy są zaangażowani i pracują na pierwszej linii to łatwo jest sprostać oczekiwaniom interesariusza i utrzymać wysoki poziom świadczonych usług.
- Słuchać klienta i zachęcać zespół do zadawania pytań podczas interakcji z kontrahentem. Im więcej pytań tym lepiej. Zespół poznaje klienta i czerpie wiedze o jego potrzebach, a to już wielki atut dla firmy. Zespół, który doskonale zna potrzeby i oczekiwania kupującego jest kopalnią wiedzy i źródłem innowacji produktowych. Warto zatem organizować spotkania firmowe, gdzie będzie można przedstawiać i analizować opinie nabywców.
- Poświęcić czas na budowanie relacji. Powtarzające się zadania spokojnie można pozostawić chatbotom, niech technologia wykona ciężką pracę za zespół. Nie trzeba wówczas zatrudniać więcej pracowników, a wyszkoleni handlowcy mogą się skupić na rozwiązywaniu złożonych problemów i jednocześnie zacieśniać relacje z klientami.
- Bądź zawsze szczery nawet wtedy, kiedy w danym temacie masz brak wiedzy, kiedy nie wiadomo jak rozwiązać problem, należy utrzymywać dialog i obiecać, że jak tylko znajdziesz odpowiedź na daną sytuację, wrócisz do niego z konkretnym rozwiązaniem, w ten sposób zyskasz szacunek w oczach klienta.
- Ćwiczyć empatię, bo ta stała się rzadkością w relacjach agent-klient. Zespół pracowników musi opanować zapomnianą sztukę empatii, aby skutecznie i profesjonalnie zapewnić obsługę. Należy zasugerować przedstawicielom, aby postawili się na miejscu klienta i dogłębnie zrozumieli jego problem i jak chcieliby, aby ich sprawa została załatwiona, tylko taka postawa zostanie naprawdę doceniona przez klienta, bo ten będzie czuł pełne zaangażowanie osoby go obsługującej.
- Znaj dokładnie produkt, który oferujesz. Im więcej zespół o nim wie, tym lepiej będzie w stanie go obsłużyć. Zatem więcej szkoleń w zakresie danego produktu to tym lepsza obsługa działań z nim związanych. Szkolenia, które będą organizowane, staną się kluczową częścią działań związanych z obsługą. Większość firm wprowadzając nowego pracownika w struktury zakładu, wysyła go na tygodniowe szkolenia produktowe, co sprawia, że pracownicy znają produkt od podszewki, a jednocześnie są przygotowani na każdą nową wersję sprzedażową.
- Pamiętać, że liczy się każda sekunda, ponieważ klient nie lubi czekać! W związku z tym należy zapewnić swojemu zespołowi wszystkie możliwe narzędzia, których potrzebuje, aby profesjonalnie i szybko działać. Jeśli skrócimy czas obsługi danej osoby, to skrócimy również czas oczekiwania kolejnej. Należy zmotywować cały zespół, aby potrafili całościowo i kompleksowo rozwiązać problem, przedstawić korzyści, dać rozwiązanie na każdą okoliczność i działo się to w najkrótszym możliwym czasie.
Jak i czy da się zastosować powyższe metody w Salesforce, postaramy się Wam przybliżyć w następnym artykule…do zobaczenia 😊
Pozostałe wpisy
Słowniczek pojęć internetowych cz.2
Dziś dalsza część słowniczka pojęć związanych z pojęciami internetowymi, które są używane codziennie, a mogą być nie do końca nam znane. Digitalizacja — to cyfrowa postać, która jest nadawana pismom i dokumentom zawartych na nośnikach danych. E- administracja...
Słowniczek pojęć internetowych cz.1
W XXI w. prawie każdy i to bez względu na to, ile ma lat, codziennie siada do komputera, laptopa czy innego urządzenia, gdzie w szerokim zakresie może korzystać z Internetu. Ktoś skończył szkołę czy uczelnie o profilu informatycznym, ktoś inny zdobył wiedzę na kursach...
Na jakich stanowiskach pracują programiści?
Intensywny wzrost nowych technologii sprawia, że również stanowiska pracy w branży IT ewoluują w ogromnym tempie. Autorzy oprogramowania wpływają już praktycznie na każdy aspekt naszego życia. Firmy o różnym profilu, coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania...