9 funkcji Salesforce, które pomogą zaoszczędzić czas

17 marca 2023

Salesforce to obecnie jedna z najbardziej kompleksowych platform CRM na świecie. Firmy sięgają po to rozwiązanie do zarządzania marketingiem, obsługą klienta, sprzedażą, współpracą między zespołem oraz procesami IT. Największa korzyścią jaką oferuje Salesforce to oszczędność czasu. Za pomocą CRM-ów można przyśpieszyć, a nawet zautomatyzować wiele czynności. Poniżej zobaczycie 9 rozwiązań, które znajdziecie w Salesforce CRM a które skutecznie pomogą zespołowi zaoszczędzić czas oraz zwiększyć produktywność. Właśnie te oszczędności to główne powody, dla których powstały właśnie CRM-y. Można pokusić się o stwierdzenie ze Salesforce sam w sobie to już oszczędność czasu. Posiada bowiem różnego rodzaju funkcje i rozszerzenia, które przyspieszają codzienne czynności. W ogromnej ilości przypadków możliwa jest ich pełna automatyzacja. To właśnie dzięki temu firmy mogą się skupić na konkretnych działaniach do których zostały powołane, a załoga nie musi spędzać ogromu czasu na wypełnianiu tabelek oraz raportowaniu pracy. Salesforce spełni nasze oczekiwania, jeśli chcemy przyśpieszyć czynności marketingowe np. komunikacji email z klientami.

 

Jakie rozwiązania pozwalają zaoszczędzić czas i znajduję się na liście?

  1. Email Studio — jeszcze do niedawna wysyłka emaila pochłaniała sporo czasu. Trzeba było przygotować listę adresową, a następnie za pomocą programu pocztowego rozesłać do wielu setek klientów, teraz to już przeszłość. Teraz działa Marketing Cloud. Zawiera przyjazne dla użytkownika narzędzia, które zawierają gotowe szablony do tworzenia oraz edycji treści. Dostępne narzędzia do personalizacji pomagają tworzyć wiadomości dopasowane do konkretnego odbiorcy. To za sprawą Email Studio możesz zaoszczędzić czas nie tylko na mailingu marketingowym ale zwiększasz tym samym efektywność kampanii reklamowych oraz ich oceny i skuteczności.
  2. Integracja z Google i Microsoft — generalnie zarządzania kilkoma narzędziami jednocześnie może być kłopotliwe oraz generować dodatkowe czynności zamiast je minimalizować. Twórcy Salesforce doskonale o tym wiedzą i dlatego ich narzędzie jest w pełni przygotowane do integracji z wieloma narzędziami, które oferują Google i Microsoft np. Google Chrom, Gmail czy Outlook. Prosty przykład Salesforce Inbox, który pozwala na połączenie skrzynek pocztowych Gmali i Outlook z danymi kontaktowymi oraz kalendarzem przechowywanymi w Salesforce. Efektem jest szybsze wykonywanie pracy, a sam użytkownik nie musi przełączać się między różnymi narzędziami.
  3. Łatwe pobieranie informacji z wielu źródeł — tu do gry wkracza Salesforce Data Import Wizard. To zaproponowane rozwiązanie umożliwia pobranie nawet 50 tys. rekordów jednocześnie. Jedynym warunkiem jest format przechowywania danych, bo Salesforce rozpoznaje jedynie CSV. Jeżeli natomiast swoje dane o kontrahentach przechowujesz i prowadzisz kampanie w Excelu, Outlooku albo na Dysku Google bez problemu skonwertujesz je do formatu CSV, a następnie wgrasz do swojego Salesforce.
  4. Codzienne aktualizacje — jeżeli potrzebujesz systematycznego wglądu w pewne dane, można to zautomatyzować i ustawić codzienne aktualizacje w Twoim panelu to tzw. Dashboard Refreshes. To właśnie za jego pomocą można łatwo ustawić określone aktualizacje na konkretny dzień i godzinę. Jeśli natomiast potrzebujesz analizy raportu przychodów każdego dnia z rana lub zależy Ci na raporcie aktywności Twojego zespołu to otrzymasz takie zestawienie automatycznie na koniec dnia pracy.
  1. Proscess Builder — to kolejne przydatne narzędzie w Salesforce. Pomaga generalnie zautomatyzować procesy biznesowe firmy na podstawie prostych reguł i w ten sposób można przyśpieszyć codzienne czynności powiązane z procesami w firmie. Sprawy, które możesz zautomatyzować to: wysyłanie e-mail, publikowanie informacji na czacie czy też przesyłanie rekordów do zatwierdzenia.
  2. Wykorzystywanie wzorów dokumentów – Salesforce CRM umożliwia tworzenie gotowych wzorów (templatki) różnych dokumentów. Samo przygotowanie takiego wzoru zapewne pochłonie trochę czasu, ale później można go wielokrotnie wykorzystywać, a to już zdecydowanie przyspiesza i ułatwia pracę. Dzięki templatkom nie ma konieczności zastanawiania się jak dana wiadomość powinna wyglądać ani nie trzeba jej porównywać z poprzednio wysłanymi. Masz pewność, że dokument wygląda dokładnie tak samo.
  3. Salesforce AppExchange — to opcja, która powinna być znana każdemu użytkownikowi CRM od Salesforce. Posiada mnóstwo dodatkowych rozszerzeń, wtyczek i aplikacji, które zdecydowanie ułatwiają codzienną pracę. Wiele z nich jest dostępna całkowicie bezpłatnie. Wszystkie które są dostępne podzielone są na kategorie, a wśród nich znajdziesz m.in. marketing, sprzedaż, obsługę klienta oraz HR.
  4. DocuSign — to narzędzie, dzięki któremu będziesz zarządzać umowami, zleceniami oraz wszelkimi dokumentami, które podpisujesz z klientami. Dzięki niemu możesz bezproblemowo
    • generować umowy z danymi pochodzącymi z Salesforce na podstawie gotowych szablonów
    • szybko podpisywać umowy i wysyłać je do klientów, aby mogli podpisać na dowolnym urządzeniu
    • archiwizować i wyszukiwać umowy podpisywane w przeszłości
    • scalać dane klientów, produktów/usług oraz ich cen w celu automatycznego generowania dokumentów sprzedaży. To dzięki DocuSign Twój zespół sprzedażowy zaoszczędzi wiele godzin pracy. Rozszerzenie go nie stanowi integralnej części Salesforce i wymaga połączenia z Twoim CRM-em.
  5. CTI Salesforce — to ostatnia funkcja dostępna w Salesforce CRM, która jest godna polecenia jako rozszerzenie CTI. Daje możliwość wykonywania połączeń prosto z CRM albo odbierania w sytuacji, kiedy to klient dzwoni. System intuicyjnie rozpoznaje dzwoniącego klienta i wyświetla jego kartę dzięki czemu konsultant wie w jakiej sprawie dzwoni lub jaki status ma jego załatwiana już sprawa. Jeszcze nim konsultant odbierze połączenie ma dostęp do pełnej historii kontaktów w związku z czym może jak najbardziej optymalnie przygotować się do spełnienia oczekiwań klienta, a wszystko to bez tracenia czasu na szukanie konkretnych informacji. Po zakończeniu połączenia agent kończy je wybranym statusem. Rozszerzenie CTI umożliwia również na nagranie całości połączenia. Wiedza zebrana podczas procesu jest dostępna w jednym miejscu dla całej grupy konsultantów. To właśnie dzięki temu mogą pracować na karcie klienta dopasowując jego obsługę, rozwiewając wątpliwości i załatwiając sprawę na bazie kompletu informacji bez marnowania czasu.

Mam nadzieję, że właśnie znaleźliście klika rozwiązań które pomogą w wykonywaniu codziennych czynnościach w Twojej firmie co przełoży się z kolei na oszczędność czasu. W ogromnej części przypadków wprowadzenie niezbędnych zmian to jedynie kilka kliknięć.

Other entries

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zgodnie z obietnicą przedstawimy Wam dziś kolejne zawody, które wchodzą z rozmachem na rynek pracy w branży IT i zaczniemy od: Trener / Mentor IT — zapotrzebowanie na specjalistów w IT to gorący temat i sprawia, że akurat w sferze szkoleń tworzy się nisza, a to z...

czytaj dalej
Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zaciekawiła Was pierwsza część artykułu o zawodach, które obecnie wchodzą na rynek pracy? Dziś przybliżymy Wam kolejne. Analityk Danych (ang. Data Scientist) — firmy i przedsiębiorstwa gromadzą coraz więcej danych każdego dnia. Dlatego też eksperci data science są...

czytaj dalej
Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Branża technologiczna kwitnie i tworzy ogromną liczbę zawodów przyszłości. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby przekonać się, które stanowiska są topie, a zarazem są najlepiej płatnymi stanowiskami w branży technologicznej. Zaletą tych profesji jest to, że w wielu...

czytaj dalej