Case study

Jak usprawnić procesy biznesowe i ułatwić raportowanie dzięki Salesforce i Zuora?

Dynamiczny rozwój firmy często wywołuje konieczność zapanowania nad nowymi procesami. Procesów tych robi się coraz więcej, pojawia się też potrzeba regularnego przygotowywania raportów z prowadzonych działań. Nie zawsze jest to proste, szczególnie w bardziej zmiennych branżach jak np. branża motoryzacyjna. I to właśnie firma z branży automotive poprosiła nas o pomoc w usprawnieniu procesów i ułatwieniu raportowania.

O kliencie

Międzynarodowa firma z branży motoryzacyjnej

Nasz klient to międzynarodowa firma z branży motoryzacyjnej, która od ponad trzydziestu lat zajmuje się przetwarzaniem informacji o pojazdach. Oferuje swoim klientom bazę danych, do której wpisywane są losy pojazdów, daty i rodzaje przebytych napraw. Wystarczy wpisać numer VIN, aby dowiedzieć się wszystkiego na temat samochodu, który chcesz sprowadzić np. ze Stanów Zjednoczonych. Firma ma ponad 30-letnią historię i jest jedną z wiodących w swojej branży – oferuje kompleksowe raporty na temat pojazdów, współpracując z organami rejestracyjnymi, organami ścigania, firmami ubezpieczeniowymi i stacjami kontroli w różnych krajach. Klient zajmuje się też edukowaniem swoich klientów.

O projekcie

Cel projektu

Rozwój nowych usług i wzmożone zainteresowanie klientów w ostatnim czasie sprawiły, że firma stanęła przed koniecznością usprawnienia niektórych procesów biznesowych, a także uporządkowania raportów i stworzenia zoptymalizowanych systemów raportujących.

Realizacja

Cały projekt dotyczący wdrożenia nowych rozwiązań rozpoczął się pogłębioną analiza wymagań klienta. Klient miał już istniejące systemy i rozwiązania, które trzeba było zintegrować z nowymi. Zdecydowaliśmy się wdrożyć narzędzia Zuora, które jest pewnego rodzaju pomostem między systemem CRM a systemem ERP. Zuora to oprogramowanie dla firm, które umożliwia łatwe i intuicyjne zarządzanie subskrypcjami. Jako że nasz klient funkcjonuje właśnie w modelu subskrypcyjnym, Zuora doskonale spełnia wymagane funkcje rozliczeń cyklicznych i zarządzania subskrypcjami.

Narzędzie przyspiesza operacje rozliczeniowe, umożliwia grupowanie klientów i konfigurowanie automatycznych harmonogramów, obsługuje proporcje i obliczenia, a także dostarcza wygodne w użyciu szablony faktur. Rozliczanie w Zuora udało się sprawnie zintegrować z platformą Salesforce i warto wspomnieć, że możliwe okazało się zintegrowanie narzędzia po obu stronach. Ostatecznie, udało nam się rozbudować istniejące community klienta o funkcje raportowania, co jest ogromnym krokiem naprzód. Na każdym etapie wdrożenia projektu współpracowaliśmy bezpośrednio z klientem, natychmiast reagując na jego potrzeby.

Wyzwania i rozwiązania

Wyzwania jakie napotkaliśmy w trakcie realizacji projektu

Praca z gotowym community klienta, które korzysta z wielu integracji

Często najtrudniej jest pracować na rozwiązaniu już istniejącym. W wielu przypadkach bardziej korzystne jest budowanie wszystkiego od zera. W tej sytuacji konieczna jednak była praca na istniejącym już i korzystającym z wielu integracji community klienta. Musieliśmy znaleźć rozwiązanie, dzięki któremu da się uniknąć zbędnych rekordów dla raportów. Udało się tego dokonać, wykorzystując proces deduplikacji. Użyliśmy wbudowanych mechanizmów Salesforce, które wystarczyło skonfigurować, aby wyeliminować wszystkie duplikaty danych i nie dopuścić do tworzenia ich w przyszłości.

Bardzo duża ilość danych, które musiały zostać przesłane do platformy Zuora

Tak duża ilość danych wywoływała niestety na początku poważne problemy z synchronizacją. Mocno utrudniało to integrację między Zuorą a Salesforce. Okazało się jednak, że skutecznym rozwiązaniem jest wykorzystanie batcha do synchronizacji danych. Batch oparty na API umożliwił zintegrowanie bardzo dużych ilości danych z platformą Zuora i jednocześnie ułatwił zarządzanie tymi danymi na późniejszych etapach.

Praca z Zuorą

Wyzwaniem okazało się nie tylko zintegrowanie danych między Zuorą i Salesforce, ale też sama praca z narzędziem. Potrzebne okazało się wdrożenie klienta w system i nauka obsługi platformy.

Zapraszamy
do współpracy