Case study

Łatwe zarządzanie innowacyjnymi produktami jest możliwe

Często zdarza się, że wyspecjalizowane firmy z trudnych, wysoce innowacyjnych branż mają problem ze skutecznym zarządzaniem bazą produktów. Szczególnie, jeśli planują wprowadzenie do oferty produktów premium, które chcą rozwijać z jednoczesną poprawą jakości obsługi klienta. Jest to jednak osiągalne i to właśnie zrobiliśmy dla naszego klienta z branży energetycznej.

O kliencie

Duża międzynarodowa firma z branży energetycznej

Nasz klient to duża międzynarodowa firma działająca w branży zrównoważonych rozwiązań w obszarach energii i ciepła. Jest to jeden z największych dostawców energii w Europie, obsługujący ponad 50 milionów klientów, zarówno indywidualnych, jak i dużych przedsiębiorstw i organizacji. Klient promuje energetyczną transformację w wielu krajach naszego kontynentu, angażując się jednocześnie w kwestie zmian klimatycznych i ochrony planety. Współpracuje z firmami i miastami, pomagając osiągać przełomowe cele środowiskowe. Mocno skupia się na zrównoważonym rozwoju, dostarczając rozwiązania przyjazne środowisku, oszczędne i jednocześnie maksymalnie wydajne – od redukcji emisji, poprzez wytwarzanie własnej energii, aż po inteligentne zarządzanie zużyciem ciepła.

O projekcie

Cel projektu

Firma stwarza klientom nowe możliwości cyfrowego zarządzania energią i pomaga im stać się bardziej zrównoważonymi. Jednocześnie jest międzynarodową korporacją, cały czas poszerzającą portfolio usług i stopniowo digitalizującą coraz więcej obszarów funkcjonowania biznesu. W związku z tym, dynamiczny rozwój oferty wywołał konieczność rozbudowy systemu sprzedaży o nowe produkty, a także dostosowanie obecnych rozwiązań do nowych produktów klasy premium.

Realizacja

Ze względu na specyfikę branży energetycznej, projekt okazał się bardzo wymagający. Z tego powodu pracę nad nim rozpoczęliśmy pogłębioną analizą wymagań klienta. Podstawowe funkcjonalności Salesforce, choć zaawansowane, okazały się niewystarczające, dlatego konieczne było rozbudowanie platformy i jej natywnych funkcji o aplikację CPQ Bit2win. Dzięki natywnym funkcjom Salesforce klient może usprawnić procesy, budować relacje, poprawić obsługę klienta i dodatkowo zwiększać sprzedaż i rentowność. Wdrożenie CPQ (price and quote) umożliwiło natomiast konfigurację produktów i usług (zarówno już dostępnych w ofercie, jak i tych, które dopiero mają zostać wprowadzone na rynek) i ich cen.

Jest to doskonałe rozwiązanie dla firm, które stopniowo cyfryzują i automatyzują kolejne obszary swojej działalności. Paczka CPQ agreguje ogromne ilości danych, dzięki czemu zarządzanie procesami sprzedażowymi staje się dużo prostsze. Dzięki pełnej integracji Salesforce możliwe stało się również maksymalne wykorzystanie potencjału tzw. flowów, czyli aplikacji automatyzujących procesy biznesowe. Skonfigurowane zostały produkty przechowywane w załącznikach platformy, a dodatkowo wprowadzona została integracja z MuleSoft. Dzięki temu dostęp do danych, procesów i usług jest łatwy z każdego miejsca w organizacji i poza nią. Podczas trwania projektu na każdym etapie konsultowaliśmy się z klientem i zwinnie reagowaliśmy na jego potrzeby.

Wyzwania i rozwiązania

Wyzwania jakie napotkaliśmy w trakcie realizacji projektu

Wyzwania

Największym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy, było stworzenie skomplikowanych, mocno rozbudowanych produktów z addonami i zaawansowanymi zasadami dotyczącymi wyświetlania podproduktów i subkategorii. Jako że skala projektu była bardzo duża, sposób wyświetlania i prezentacji oferty był zależny od wielu czynników, co dodatkowo zwiększało liczbę możliwych komplikacji. Również same produkty należą do dość skomplikowanych – branża energetyczna nie należy do najłatwiejszych. Na początku nieco problematyczne okazało się również wdrożenie CPQ Bit2win.

Zastosowane rozwiązania

Doskonałą decyzją okazało się wykorzystanie Salesforce Screen Flow. Dzięki narzędziu przeprowadziliśmy klienta krok po kroku przez proces tworzenia produktów standardowych i powiązanych z nimi produktów premium. Dodatkowo wykorzystanie platformy integracyjnej MuleSoft uprościło skomplikowane systemy i integracje między nimi.

Zapraszamy
do współpracy