Jak Salesforce pozwala zwiększyć performance firmy? Cz.1

24 marca 2023

Zadowolenie klientów to wskaźnik dobrze rozwijającej się działalności. Jeśli przyjmiemy to za pewnik to wiemy również, że utrzymanie dobrych relacji z klientami jest podstawowym procesem każdej firmy. To, dlatego właśnie systemy CRM zdecydowanie ułatwiają lepsze poznanie i wyjście naprzeciw potrzebom klientów. Trzeba jednak mieć na względzie i pamiętać o tym, że sam dobór i wdrożenie systemu CRM jest dość trudne. Dla wielu działów i sektorów w firmie będzie to nadrzędne narzędzie pracy więc istotne jest aby działało chociażby na poziomie dobrym. Jednym z czynników przyczyniających się do zmniejszenia wydajności firmy jest brak jednolitych informacji o klientach. Różne informacje zapisywane na kartkach i porozrzucane na biurkach pracowników, wiele innych dokumentów i arkuszy pozostających na skrzynkach email lub tylko w głowie sprzedawcy sprawia, że firma nie jest przygotowana na szybką konwersację z klientem. To wszystko niestety sprawia, że zdobycie pełnych informacji o kliencie wiąże się niestety ze sporą stratą czasu na uszeregowanie danych kontrahenta. Idealny system CRM powinien dawać możliwość gromadzenia, przechowywania oraz przeglądania informacji w jednym miejscu. Wskazane jest również, aby umożliwiał pracę na różnych urządzeniach mobilnych oraz powinien mieć funkcję pracy w zespołach poprzez kooperację i możliwość udostępniania. Dodatkowo musi pozwalać również na automatyzację procesów oraz wszelakich zmian logiki biznesowej w jasny, szybki i intuicyjny sposób. Kolejną ważką cechą jest możliwość raportowania oraz analizy danych tak aby organizacja była w stanie jednoznacznie określić czy podjęte decyzje są dobre i wpłyną pozytywnie na kondycję biznesu. Poniżej zobaczycie ogólne zestawienie w jaki sposób CRM Salesforce może poprawić wydajność i efektywność każdej marki. Wysoki prestiż firmy często przekłada się na jakość jej produktów co zmniejsza ryzyko wystąpienia problemów takich jak:

  • brak lub zaniedbanie rozwoju i wsparcia technicznego
  • brak szczegółowej i bieżącej dokumentacji
  • brak jasnych kierunków rozwoju produktu.

Każdy z widocznych problemów istotnie utrudnia oraz wydłuża późniejszy rozwój i utrzymanie czy szkolenie pracowników. Często doprowadza też do nieoptymalnego wykorzystania zasobów firmy przede wszystkim na utrzymanie oraz korektę błędów, przy czym rozwój aplikacji staje się po prostu koszmarem, w którym wprowadzenie nowych funkcji jest nie możliwe lub wiąże się z dodawaniem kilkunastu obejść i protez, które są ze sobą ściśle powiązane. W związku z tym firmy oferujące tak rozbudowane rozwiązania jak system CRM, biorą pod uwagę w swoich działaniach rozwój i modyfikację produktów co już samo w sobie jest wartością dodatnią dla firmy. Czy naprawdę warto zaufać Salesforce, który już od wielu lat jest liderem pośród systemów CRM? Od 1999 roku udostępnia swoje oprogramowanie jako usługi chmurowe więc całkowicie zasługuję na miano pioniera w tego typu rozwiązaniach.

Obsługuje ponad 150 000 klientów z czego 400 należy do największych firm na świecie. Jego kadry liczą ponad 50000 pracowników w aż 30 krajach i wciąż zdobywa wiele nagród i wyróżnień. Bazując na sprawdzonych danych giełdowych, notowaniach akcji Salesforce.com wygląda bardzo stabilnie od wielu lat i wciąż zwiększa swoją wartość. Salesforce zdecydowanie jest ukierunkowany na potrzeby klientów, dlatego też widząc jakieś braki w funkcjonowaniu platformy zaczyna współpracować z innymi firmami. Tak np. dzięki współpracy z Google i Microsoft bez wysiłku możemy synchronizować pocztę oraz kalendarze z naszym systemem. Dodatkowo Salesforce w celu rozszerzenia swoich usług w minionych latach „wchłonął” kilka znaczących firm a wśród nich są:

  • Slack — bardzo popularny komunikator internetowy
  • Tableau — to jedna z najpopularniejszych platform do analizy danych
  • MuleSoft — to platforma integracyjna o wielkich możliwościach, a dzięki niej Salesforce jest w stanie połączyć się z większością systemów na świecie poprzez definiowane lub niestandardowe connectory API
  • DemandWare (Commerce Cloud) — oferujący rozwiązania B2B i B2C ecommerce
  • ExactTarged, Krux, Buddy Media — odpowiadają za procesy marketingowe.

Oczywistym jest, że wszystkie powyżej opisane produkty świetnie integrują się z naszym CRM a to umożliwia stworzenie jednego systemu wielowymiarowego, z pełnym widokiem na temat naszych kontrahentów, a to zaś zapewni lepszy poziom obsługi. Najpopularniejszym produktem Salesforce’a jest Sales Cloud, który często klienci nazywają Salesforce, a jego głównym celem jest wsparcie sprzedażowe, służy też do zbierania informacji o klientach i okazjach sprzedażowych, które analizuje w czasie rzeczywistym. Sales Cloud wprowadza klarowny proces śledzenia i zarządzania szansami sprzedażowymi poprzez analizę danych takich jak spotkania, rozmowy telefoniczne czy wiadomości elektroniczne. Raportowanie aktywności jest również możliwe dzięki aplikacji Salesforce Mobile co zdecydowanie skraca i upraszcza ten proces. System umożliwia jednocześnie automatyczne i priorytetowe przekierowanie leadów do odpowiednich sprzedawców lub zespołów. Jeśli jesteście ciekawi co jeszcze dobrego skrywa, ale jednocześnie oferuję Salesoforce zapraszam na drugą cześć tego artykułu. Do zobaczenia!

Pozostałe wpisy

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zgodnie z obietnicą przedstawimy Wam dziś kolejne zawody, które wchodzą z rozmachem na rynek pracy w branży IT i zaczniemy od: Trener / Mentor IT — zapotrzebowanie na specjalistów w IT to gorący temat i sprawia, że akurat w sferze szkoleń tworzy się nisza, a to z...

czytaj dalej
Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zaciekawiła Was pierwsza część artykułu o zawodach, które obecnie wchodzą na rynek pracy? Dziś przybliżymy Wam kolejne. Analityk Danych (ang. Data Scientist) — firmy i przedsiębiorstwa gromadzą coraz więcej danych każdego dnia. Dlatego też eksperci data science są...

czytaj dalej
Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Branża technologiczna kwitnie i tworzy ogromną liczbę zawodów przyszłości. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby przekonać się, które stanowiska są topie, a zarazem są najlepiej płatnymi stanowiskami w branży technologicznej. Zaletą tych profesji jest to, że w wielu...

czytaj dalej