19 maja 2021
Transformacja cyfrowa – jak się za to zabrać?
Klient w centrum zainteresowań? Tak, jak najbardziej, to konieczność, która daje szansę na zwiększenie obrotów i zysków.
Jak tego dokonać? Zacznij od zebrania zespołu w celu skompletowania koniecznych informacji: strategii biznesowej, celi i wyzwań związanych z doświadczeniem klienta i wiedzą pracowników. Przy odpowiednim zespole kluczowym krokiem w przeprowadzeniu cyfrowej transformacji jest stworzenie strategicznego planu innowacji, planu technologicznego przedstawiającego inicjatywy, które Twoje zespoły będą realizować w określonym czasie. Obejmuje to cele, kamienie milowe i wskaźniki KPI dla wszystkich zainteresowanych, od sprzedaży i marketingu po obsługę klienta.
- Pomysły zestawione z harmonogramem
- Cele krótko i długoterminowe
- Zasoby
- Kamienie milowe (daty wydania i przyłączania)
- Szkolenia
- Zarządzanie zmianami
- Wdrażanie i harmonogramy
- Aktualizacje
Transformacja cyfrowa — Od czego powinieneś zacząć?
Od ustalenia priorytetów, zadowoleni pracownicy i klienci skutkują zdecydowanym wzrostem przychodów. Na samym szczycie postaw najważniejsze potrzeby klientów i pracowników zwłaszcza tych, którzy mają największy, kluczowy wpływ na Twoją firmę i wskaźniki efektywności. Aby stworzyć mapę podróży klienta, przejrzyj opinie, sprawdź wyniki, ucz się, aby zebrać najważniejsze informacje. Posłuchaj pracowników i czerp z ich doświadczenia. Sprawdź interakcje klient-pracownik, znajdź punkty, w których występują tarcia. Krytyczne znaczenie ma również ustalenie oczekiwań.
Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji?
Zasoby to następna rzecz i tu pojawiają się pytania, na które trzeba jasno odpowiedzieć. Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji? Jakim budżetem dysponuje? Czy będzie potrzebowała partnera konsultingowego, który wniesie wiedzę branżową i technologiczną, tak aby projekt się powiódł i dał oczekiwany zysk? Potrzeby Twojej firmy, klientów i pracowników stale się zmieniają, żeby nowy system czy narzędzie spełniało Twoje oczekiwania przez długi czas będą potrzebne regularne przeglądy i optymalizacje.
Tylko całościowe, globalne myślenie przesunie Twoją firmę w kierunku zorientowania na klienta, a obecne możliwości biznesowe pozwolą znaleźć najlepszą technologię, jakiej wymaga Twoja firma do osiągnięcia celu.
Pozostałe wpisy
Słowniczek pojęć internetowych cz.2
Dziś dalsza część słowniczka pojęć związanych z pojęciami internetowymi, które są używane codziennie, a mogą być nie do końca nam znane. Digitalizacja — to cyfrowa postać, która jest nadawana pismom i dokumentom zawartych na nośnikach danych. E- administracja...
Słowniczek pojęć internetowych cz.1
W XXI w. prawie każdy i to bez względu na to, ile ma lat, codziennie siada do komputera, laptopa czy innego urządzenia, gdzie w szerokim zakresie może korzystać z Internetu. Ktoś skończył szkołę czy uczelnie o profilu informatycznym, ktoś inny zdobył wiedzę na kursach...
Na jakich stanowiskach pracują programiści?
Intensywny wzrost nowych technologii sprawia, że również stanowiska pracy w branży IT ewoluują w ogromnym tempie. Autorzy oprogramowania wpływają już praktycznie na każdy aspekt naszego życia. Firmy o różnym profilu, coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania...