19 maja 2021

Transformacja cyfrowa – jak się za to zabrać?

Klient w centrum zainteresowań? Tak, jak najbardziej, to konieczność, która daje szansę na zwiększenie obrotów i zysków.

Jak tego dokonać? Zacznij od zebrania zespołu w celu skompletowania koniecznych informacji: strategii biznesowej, celi i wyzwań związanych z doświadczeniem klienta i wiedzą pracowników. Przy odpowiednim zespole kluczowym krokiem w przeprowadzeniu cyfrowej transformacji jest stworzenie strategicznego planu innowacji, planu technologicznego przedstawiającego inicjatywy, które Twoje zespoły będą realizować w określonym czasie. Obejmuje to cele, kamienie milowe i wskaźniki KPI dla wszystkich zainteresowanych, od sprzedaży i marketingu po obsługę klienta.

Co powinien zawierać Twój plan wprowadzania innowacji?
  • Pomysły zestawione z harmonogramem
  • Cele krótko i długoterminowe
  • Zasoby
  • Kamienie milowe (daty wydania i przyłączania)
  • Szkolenia
  • Zarządzanie zmianami
  • Wdrażanie i harmonogramy
  • Aktualizacje
 

Transformacja cyfrowa — Od czego powinieneś zacząć?

Od ustalenia priorytetów, zadowoleni pracownicy i klienci skutkują zdecydowanym wzrostem przychodów. Na samym szczycie postaw najważniejsze potrzeby klientów i pracowników zwłaszcza tych, którzy mają największy, kluczowy wpływ na Twoją firmę i wskaźniki efektywności. Aby stworzyć mapę podróży klienta, przejrzyj opinie, sprawdź wyniki, ucz się, aby zebrać najważniejsze informacje. Posłuchaj pracowników i czerp z ich doświadczenia. Sprawdź interakcje klient-pracownik, znajdź punkty, w których występują tarcia. Krytyczne znaczenie ma również ustalenie oczekiwań.

Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji?

Zasoby to następna rzecz i tu pojawiają się pytania, na które trzeba jasno odpowiedzieć. Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji? Jakim budżetem dysponuje? Czy będzie potrzebowała partnera konsultingowego, który wniesie wiedzę branżową i technologiczną, tak aby projekt się powiódł i dał oczekiwany zysk? Potrzeby Twojej firmy, klientów i pracowników stale się zmieniają, żeby nowy system czy narzędzie spełniało Twoje oczekiwania przez długi czas będą potrzebne regularne przeglądy i optymalizacje.

Tylko całościowe, globalne myślenie przesunie Twoją firmę w kierunku zorientowania na klienta, a obecne możliwości biznesowe pozwolą znaleźć najlepszą technologię, jakiej wymaga Twoja firma do osiągnięcia celu.

Pozostałe wpisy

Dobre relacje w pracy i czy warto o to dbać?

Dobre relacje w pracy i czy warto o to dbać?

W pracy spędzamy wiele godzin w ciągu dnia i jest to nieodłączna część naszego życia. Niejednokrotnie wracając do domu jesteśmy tak zmęczeni, że wolimy w nim zostać w ciszy i spokoju zaniedbując tym samym relacje z innymi ludźmi czy nawet rodziną, bo w pracy dużą...

czytaj dalej
Stres w pracy — jak sobie skutecznie pomóc?

Stres w pracy — jak sobie skutecznie pomóc?

Dla wielu ludzi praca stanowi największe źródło stresu To właśnie na tej płaszczyźnie oczekuje się od ludzi maksymalnej skuteczności, odpowiedzialności i terminowości. Jeśli te czynniki potraktujemy jako zewnętrzną presję to mamy praktycznie pewność, że wcześniej czy...

czytaj dalej