19 maja 2021

Transformacja cyfrowa – jak się za to zabrać?

Klient w centrum zainteresowań? Tak, jak najbardziej, to konieczność, która daje szansę na zwiększenie obrotów i zysków.

Jak tego dokonać? Zacznij od zebrania zespołu w celu skompletowania koniecznych informacji: strategii biznesowej, celi i wyzwań związanych z doświadczeniem klienta i wiedzą pracowników. Przy odpowiednim zespole kluczowym krokiem w przeprowadzeniu cyfrowej transformacji jest stworzenie strategicznego planu innowacji, planu technologicznego przedstawiającego inicjatywy, które Twoje zespoły będą realizować w określonym czasie. Obejmuje to cele, kamienie milowe i wskaźniki KPI dla wszystkich zainteresowanych, od sprzedaży i marketingu po obsługę klienta.

Co powinien zawierać Twój plan wprowadzania innowacji?
  • Pomysły zestawione z harmonogramem
  • Cele krótko i długoterminowe
  • Zasoby
  • Kamienie milowe (daty wydania i przyłączania)
  • Szkolenia
  • Zarządzanie zmianami
  • Wdrażanie i harmonogramy
  • Aktualizacje
 

Transformacja cyfrowa — Od czego powinieneś zacząć?

Od ustalenia priorytetów, zadowoleni pracownicy i klienci skutkują zdecydowanym wzrostem przychodów. Na samym szczycie postaw najważniejsze potrzeby klientów i pracowników zwłaszcza tych, którzy mają największy, kluczowy wpływ na Twoją firmę i wskaźniki efektywności. Aby stworzyć mapę podróży klienta, przejrzyj opinie, sprawdź wyniki, ucz się, aby zebrać najważniejsze informacje. Posłuchaj pracowników i czerp z ich doświadczenia. Sprawdź interakcje klient-pracownik, znajdź punkty, w których występują tarcia. Krytyczne znaczenie ma również ustalenie oczekiwań.

Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji?

Zasoby to następna rzecz i tu pojawiają się pytania, na które trzeba jasno odpowiedzieć. Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji? Jakim budżetem dysponuje? Czy będzie potrzebowała partnera konsultingowego, który wniesie wiedzę branżową i technologiczną, tak aby projekt się powiódł i dał oczekiwany zysk? Potrzeby Twojej firmy, klientów i pracowników stale się zmieniają, żeby nowy system czy narzędzie spełniało Twoje oczekiwania przez długi czas będą potrzebne regularne przeglądy i optymalizacje.

Tylko całościowe, globalne myślenie przesunie Twoją firmę w kierunku zorientowania na klienta, a obecne możliwości biznesowe pozwolą znaleźć najlepszą technologię, jakiej wymaga Twoja firma do osiągnięcia celu.

Pozostałe wpisy

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zgodnie z obietnicą przedstawimy Wam dziś kolejne zawody, które wchodzą z rozmachem na rynek pracy w branży IT i zaczniemy od: Trener / Mentor IT — zapotrzebowanie na specjalistów w IT to gorący temat i sprawia, że akurat w sferze szkoleń tworzy się nisza, a to z...

czytaj dalej
Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zaciekawiła Was pierwsza część artykułu o zawodach, które obecnie wchodzą na rynek pracy? Dziś przybliżymy Wam kolejne. Analityk Danych (ang. Data Scientist) — firmy i przedsiębiorstwa gromadzą coraz więcej danych każdego dnia. Dlatego też eksperci data science są...

czytaj dalej
Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Branża technologiczna kwitnie i tworzy ogromną liczbę zawodów przyszłości. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby przekonać się, które stanowiska są topie, a zarazem są najlepiej płatnymi stanowiskami w branży technologicznej. Zaletą tych profesji jest to, że w wielu...

czytaj dalej