R jako język programowania, pozycjonowania i analizy wyników

1 listopada 2021

Pozycjonowanie dla wielu ekspertów jest po prostu sposobem na życie, ale nie koniecznie jedynym sposobem zarobkowania. Każdy, kto zajmuję się pozycjonowaniem, zapewne sięgnie po język R. Jest to tzw. interpretowany język programowania, a do tego jest środowiskiem obliczeń statystycznych. Według dostępnych zestawień, jeśli chodzi o popularność używanych języków, R plasuje się w pierwszej dziesiątce najpowszechniej stosowanych na świecie.

 

Wady i zalety

Jak każdy język programowania ma swoje wady i zalety, tak samo R posiada takowe. Do mocnych stron zaliczamy bardzo dużą ilość gotowych bibliotek, które zdecydowanie ułatwiają określenia zadania np. pozyskiwanie danych z kont Google Analytics. Duża dostępność materiałów i poradników do podnoszenia kwalifikacji też jest bezspornie atutem, natomiast szerokie możliwości wizualizacji pomogą budować zaawansowane panele raportowe. Jako wadę należy natomiast uznać to, iż R jest zdecydowanie wolniejszy, chociażby od Pythona oraz uzależnienie od sprzętu, na którym jest wykonywany kod. Reasumując, język R jest jak najbardziej wskazany dla pozycjonerów, gdyż odpowiada na potrzeby biznesowe (wizualizacja danych, tworzenie raportów) oraz techniczne (analiza zbiorów danych).

 

Co to jest zatem pozycjonowanie?

To nic innego jak zwiększenie widoczności witryn w różnych wyszukiwarkach. Użytkownik wprowadza odpowiednią frazę czy zapytanie, a wyszukiwarka przedstawia wszystkie witryny spełniające kryteria i poleca strony, które będą zawierały odpowiednie informacje. Muszą one jednak spełniać pewne wymagania takich jak bezpieczeństwo, odpowiednią szybkość ładowania, ale też użyteczność.

Sprawdzenie, czy dana strona zasługuje na konkretną pozycję, polega na analizie witryn przez roboty indeksujące Google. Jako pierwsze zostaną zatem wyświetlone te, które zostały zoptymalizowane i spełniają oczekiwania użytkownika. Każdy właściciel strony internetowej, któremu zależy na popularności, powinien zadbać o pozycjonowanie swojej strony. Pozycja, na której pojawi się dana strona zależy od optymalizacji samej strony jak i doborze fraz, które sprawią, że pojawi się jak najwyżej pod słowami kluczowymi. Jest kilka głównych czynników, które wpłyną na widoczność witryny to między innymi: poprawność kodu witryny, podlinkowanie przez serwisy zewnętrzne, struktura strony.

Alokacja stron to wiele procesów, które mają na celu zwiększenie widoczności witryn pod konkretnymi frazami, dlatego w pierwszej kolejności wykonywane są dwa działania. Pierwsze to audyt SEO a kolejny to dobór słów kluczowych. Audyt daje możliwość zbadania poziomu optymalizacji, wyszukanie błędów i określenie potencjału pozycjonerskiego witryn natomiast największe znaczenie ma dobór słów kluczowych. Jeśli zostanie wykonany błędnie, to zadzieje się tak, że witryna będzie pozycjonowała na złe frazy. Słowo klucz dobiera się pod konkretną dziedzinę lub tematykę. Następnie optymalizuję się samą witrynę, która polega na dopracowaniu jej struktury, nawigacji, dopasowuje pod roboty, dlatego tworzone są nagłówki, meta opisy i dokonuje się napraw technicznych strony.

Następny krok to działania na stronie polegające na planowaniu i tworzeniu contentu pod SEO oraz optymalizacja bieżących i nowych elementów, lokowanie grafik i wiele innych. Trafny profil linkowania sprawia, że Google widzi, że polecana przez inne serwisy strona jest bardziej wartościowa i dlatego powinna uplasować się wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie przeprowadzone w rzetelny i profesjonalny sposób sprawi, że dana strona internetowa zyska na widoczności i popularności.

 

Efekty są widoczne i składa się na nie:

  • Znaczny wzrost odwiedzin na stronie
  • Większa rozpoznawalność marki
  • Większa liczba zamówień np. sklepie
  • Przejrzysty wizerunek firmy
  • Wyprzedzenie konkurencji

Alokacja to konieczna podstawa marketingu internetowego, inne działania nie dadzą tak pozytywnego wyniku końcowego. Profesjonaliści w dziedzinie pozycjonowania opierają się o uczciwe metody dopuszczone przez Google i uzyskują efekt, jaki był zamierzony, czyli pozyskanie konkurencyjnej pozycji w wyszukiwarkach. W zależności od potrzeb klienta i specyfikacji efekty pozycjonowania mogą być rozliczane abonamentowo lub za uzyskane efekty w osiągnięciu odpowiedniego zaszeregowania. Ponieważ sam proces pozycjonowania jest dość złożony dlatego, też w następnym artykule zajmiemy się dość szczegółowo przebiegiem całego łańcucha czynności z tym związanych, zatem do zobaczenia

Pozostałe wpisy

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zgodnie z obietnicą przedstawimy Wam dziś kolejne zawody, które wchodzą z rozmachem na rynek pracy w branży IT i zaczniemy od: Trener / Mentor IT — zapotrzebowanie na specjalistów w IT to gorący temat i sprawia, że akurat w sferze szkoleń tworzy się nisza, a to z...

czytaj dalej
Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zaciekawiła Was pierwsza część artykułu o zawodach, które obecnie wchodzą na rynek pracy? Dziś przybliżymy Wam kolejne. Analityk Danych (ang. Data Scientist) — firmy i przedsiębiorstwa gromadzą coraz więcej danych każdego dnia. Dlatego też eksperci data science są...

czytaj dalej
Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Branża technologiczna kwitnie i tworzy ogromną liczbę zawodów przyszłości. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby przekonać się, które stanowiska są topie, a zarazem są najlepiej płatnymi stanowiskami w branży technologicznej. Zaletą tych profesji jest to, że w wielu...

czytaj dalej