Salesforce, co sprawia, że jest tak atrakcyjny?

6 lipca 2022

Platforma jest niezwykle popularna, ponieważ to system wyłącznie chmurowy i jak dotąd ta idea jest ściśle przestrzegana. Elastyczność, skalowalność, prostota oraz rozbudowany marketing to wszystko wpływa na jego popularność. Model licencyjny pozwala redukować, kontrolować koszty, budować rozwiązania oraz dokonywać skalowania kosztów od najmniejszych do najwyższych dla konkretnej kluczowej grupy użytkowników. Salesforce idzie z impetem do przodu wystawiając własny sklep Appexchange gdzie dostępne są aplikacje tworzone przez niezależnych dostawców oprogramowania. System stał się łudząco podobny do Apple AppStore oraz Google Play, gdzie darmowe produkty można instalować oraz natychmiast użytkować. Salesforce bardzo intensywnie rozwija swoje oprogramowanie nawet 3-krotie w ciągu roku wprowadza nowe funkcjonalności. To właśnie dlatego stawia na certyfikowanych konsultantów i developerów oraz wymaga od pracowników odnawiania tych dokumentów po każdym unowocześnieniu. Dzięki temu, że całe szkolenia i wiedza dostępne są w sieci nie ma problemu z poszerzeniem wiedzy, jest kompleksowy i wyróżnia się od innych na rynku pracy. Co sprawia że Salesforce jest inny od pozostałych? Przede wszystkim, to że opiera się wyłącznie o chmurę i obejmuje obecnie cały obszar systemów biznesowych. Nie jest już wyłącznie CRM-em i wprowadza takie produkty jak:

  • Sales Cloud
  • Service Cloud
  • Marketing Cloud
  • Commerce Cloud
  • Integration Cloud oraz wprowadzono personalizacje branżowe takie jak:
  • Financial Sercices
  • Healthcare & Life Sciences
  • Manufacturing
  • Customer Goods
  • Government
  • Philanthropy

Dając duże możliwości już na samym początku współpracy z systemem, nie blokując żadnych dalszych konfiguracji i zmian w dopasowaniu do konkretnych procesów danej firmy. Zaawansowany model security czyli konfiguracja i uprawnienia do dostępów pozwala selektywnie zarządzać funkcjami i przydziałem ich do konkretnych użytkowników. Kto najczęściej korzysta z Salesforece i czym się kieruje w tym wyborze? Właściwie to trudno określić jakie branże najczęściej po niego sięgają i korzystają. Prym jednak wiodą firmy, które zajmują się handlem detalicznym, czyli sprzedażą towarów i usług klientom bezpośrednio . Ostatnio obserwuje się że również banki ochoczo sięgają po Cloud Salesforce. To dość duży przełom w stosunku do poprzednich lat i nowe podejście do trzymania danych sensytywnych w chmurze. Ciekawe jest to, że Saleforce jest dostępny dla każdej zarówno małej firmy rodzinnej jak i wielkich przedsiębiorstw. Największe efekty widać w dużych organizacjach, gdzie można wykorzystać wielomodułowość platformy. Przepływ danych i integracje dają pełny obraz na dane klienta oraz możliwość stosowania odpowiednich działań wobec niego. Salesforce w łatwy sposób integruje się z innymi platformami takimi jak: SAP przez otwarte REST API oraz rozwiązania middle ware np. MuleSoft.

Co można ulepszyć i w jakich obszarach? W okresie zmian od Salesforce Classic prostego i statycznego do Salesforce Lightning nastąpił spadek wydajności. Szczególnie widoczne jest to w rozwiązaniach customerowych opartych o Salesforce aura lightning. Obecnie pojawiła się nowa technologia LWC która przyśpieszyła rozwiązania, ale zmusiła niestety klientów do kolejnych migracji technologicznych. W ostatnim okresie zdecydowanie wzrosło zapotrzebowanie na specjalistów ze znajomością Salesforce i SAP a co łączy te dwa systemy? Przede wszystkim obydwa to platformy na których można zbudować systemy biznesowe, w teorii są konkurencyjne względem siebie, a w praktyce zdecydowanie współdziałają ze sobą i adresując oddzielne obszary. Wiele firm przechodzi migracje technologiczne SAP z wersji Desktop na SAP4HANA dostępnej przez przeglądarkę w wersji Cloud, a kierunek rozwoju SAP-a przypomina produkty Salesforce. Jak wcześniej wspomniano platforma podbiła przede wszystkim rynek retail. Powszechność mobilnych urządzeń sprawia, że ten rynek się w Polsce bardzo się zmienia i choć na tle innych państw europejskich jesteśmy bardziej przywiązani do tradycyjnego handlu niż sprzedaży za pomocą Internetu to zmiany są bardzo widoczne. W obecnej chwili ilość sklepów internetowych można już liczyć w tysiącach. Mocno rysuje się też zachodząca wielokanałowość, a migracja klientów z offline na online sprawia, że handlowcy stają przed koniecznością zmian i przejściem na model omnichannel. Rynek IT jest chłonny i prężnie, dynamicznie się rozwija. Jeszcze 10 lat temu specjalistów Salesforca było niewielu i byli bardzo poszukiwani. Przez ostatnie lata podczas wdrażania nowych technologii jak grzyby po deszczu pojawiły się osoby techniczne, analityczne, developerzy ze znajomością Java, specjalistów w Salesforce. Ogromna ilość szkoleń i certyfikacji pozwala poszerzać wiedzę i wzbogacać osobiste CV o nowe umiejętności i kompetencje.

Other entries

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zgodnie z obietnicą przedstawimy Wam dziś kolejne zawody, które wchodzą z rozmachem na rynek pracy w branży IT i zaczniemy od: Trener / Mentor IT — zapotrzebowanie na specjalistów w IT to gorący temat i sprawia, że akurat w sferze szkoleń tworzy się nisza, a to z...

czytaj dalej
Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zaciekawiła Was pierwsza część artykułu o zawodach, które obecnie wchodzą na rynek pracy? Dziś przybliżymy Wam kolejne. Analityk Danych (ang. Data Scientist) — firmy i przedsiębiorstwa gromadzą coraz więcej danych każdego dnia. Dlatego też eksperci data science są...

czytaj dalej
Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Branża technologiczna kwitnie i tworzy ogromną liczbę zawodów przyszłości. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby przekonać się, które stanowiska są topie, a zarazem są najlepiej płatnymi stanowiskami w branży technologicznej. Zaletą tych profesji jest to, że w wielu...

czytaj dalej