Salesforce i jego możliwości cz2

12 października 2022

W nawiązaniu do pierwszej części artykułu o tym czym jest Salesforce i co nam oferuje, omówimy teraz resztę możliwości tej platformy. Do wszystkich które pojawiły się w poprzedniej części należy dodać:

  • Salesforce IoT Cloud — kiedy Twoja firma potrzebuje przechowywać i przetwarzać dane Netu to będzie idealna opcja. Platforma została bowiem zbudowana z myślą o gromadzeniu wielkich ilości danych generowanych prze urządzenia, czujniki, strony internetowe, klientów i kontrahentów oraz rożne aplikacje. Po tym jak wszystkie dane zostaną pobrane to platforma intuicyjnie działa odpowiadając na pytania w czasie rzeczywistym.
  • Salesforce Health Cloud — jeśli Twoja firma zajmuję się zdrowiem i potrzebny Ci jest system CRM do relacji pacjent-lekarz oraz zarządzanie tymi rekordami to Health Cloud jest tym czego szukasz. Profil pacjenta, który powstanie będzie wspierał relacje integrując dane z wielu źródeł danych.

Pośród wyżej wymienionych można jeszcze znaleźć takie usługi jak:

  • Salesforce Chatter — to raczej korporacyjna platforma, która umożliwia Twoim pracownikom współpracę. Pozwala bowiem zwiększyć produktywność łącząc jednocześnie pracowników gdziekolwiek są. Umożliwi także dzielenie się wiedzą między działami w firmie oraz innych organizacjach współpracujących.
  • Salesforce 1 — to z kolei platforma, która umożliwi powstanie aplikacji oraz wymianę danych za pośrednictwem interfejsu programowania aplikacji API. API nawiązują do wbudowanych komponentów oprogramowania.

W ogólny zarysie wiemy co oferuje Salesforce, a zatem gdzie znajdzie zastosowanie najczęściej?

  • Komunikacji — używany jest do utrzymywania szczegółowych profili klienta, aby skuteczniej sprzedawać im produkty
  • Usługach finansowych — łączy tysiące pracowników przeróżnych organizacjach, strefach czasowych czy lokalizacjach.
  • Usługach rządowych — można za pomocą chmury wysyłać spersonalizowane wiadomości e-mail do użytkowników.
  • Opiece zdrowotnej — dzięki Community Cloud leady zdrowotne tworzą nowy model opieki zdrowia. Natomiast dzięki Salesforce app Cloud można łatwo przeglądać i uaktualniać dane pacjentów, koordynować z lekarzem

Można wyliczać jeszcze wiele różnych branż i zastosowanie właśnie tej platformy. Hasłem przewodnim marki jest „połącz się z klientem w zupełnie nowy sposób”. Rozwiązania jakie oferuje pozwalają zarządzać biznesem i relacjami z klientami zgodnie z aktualnymi trendami rynkowymi, a czasem nawet takimi, które dopiero się kształtują. Nic zatem dziwnego, że od kilku już lat Salesforce należy do najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Tradycyjny model sprzedaży zastępowany jest obecnie rozwiązaniami typu „software as a service”. Aplikacje Salesforce oferowane są w wersji licencyjnej i nie wymagają instalacji oprogramowania, generalnie są dostępne z poziomu przeglądarki internetowej. Na początku działalności Salesforce wdrożył na rynek dwa innowacyjne autorskie rozwiązania chmurowe tj: Sales Cloud i Service Cloud. Oba służyły do zarządzania relacjami z klientami, czyli po prostu CRM w kontekście sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. Jeśli system CRM jest dobrze zaprojektowany to przechowuje wszystkie niezbędne informacje do prowadzenia działalności.

Ten który jest wsparciem dla sprzedaży dostarczy pracownikom:

  • widok klienta 360 — przedstawia aktualne dane o kliencie takie jak: info o zamówieniach, preferencjach produktowych, historii kontraktu i płatności czy zgłoszeniach do działu klienta i innych
  • listę potencjalnych klientów (Leads), z którymi sprzedawcy pracują codziennie
  • szanse sprzedażowe — czyli firmy, które są objęte procesem sprzedażowym bądź zainteresowane kupnem produktów czy usług
  • raporty i prognozy ukazujące efektywność i potencjał działu sprzedaży
  • katalogi produktów oraz cenniki, które szubko pozwalają przedstawić konkretną ofertę
  • wszystkie aktywności sprzedawcy takie jak: telefony i spotkania czy odpowiedź na zaległe emaile,

Z czasem firma rozszerzała swoje portfolio o kolejne produkty i przekształciła się w kompletną platformę oferującą rozwiązania zbudowane na elektronicznej infrastrukturze CRM. Zaznaczyła swoją obecność na rynku przede wszystkim jako platforma sukcesu klienta. Firma Salesforce codziennie korzysta z własnych rozwiązań budując wokół technologii społeczność dla klientów „Success Community” oraz partnerów „Partner Community”. Są to miejsca, gdzie klienci mogą zadawać pytania, zgłaszać pomysły na nowe funkcje i głosować na nie, a Salesforce dzieli się wiedzą.

Other entries

Jak Salesforce pozwala zwiększyć performance firmy? Cz.1

Jak Salesforce pozwala zwiększyć performance firmy? Cz.1

Zadowolenie klientów to wskaźnik dobrze rozwijającej się działalności. Jeśli przyjmiemy to za pewnik to wiemy również, że utrzymanie dobrych relacji z klientami jest podstawowym procesem każdej firmy. To, dlatego właśnie systemy CRM zdecydowanie ułatwiają lepsze...

czytaj dalej
9 funkcji Salesforce, które pomogą zaoszczędzić czas

9 funkcji Salesforce, które pomogą zaoszczędzić czas

Salesforce to obecnie jedna z najbardziej kompleksowych platform CRM na świecie. Firmy sięgają po to rozwiązanie do zarządzania marketingiem, obsługą klienta, sprzedażą, współpracą między zespołem oraz procesami IT. Największa korzyścią jaką oferuje Salesforce to...

czytaj dalej
Dlaczego właśnie Salesforce?

Dlaczego właśnie Salesforce?

Podczas rozmowy ze sprzedawcą rozwiązań IT jeśli zapytasz go, dlaczego jego system jest najlepszy to zacznie wyliczać wszelakie cechy i aspekty techniczne skupiając się właśnie na nich. Jeśli chodzi o Salesforce to jest zupełnie inaczej. Jasnym jest, że to pewna...

czytaj dalej