Salesforce i jego możliwości cz2
W nawiązaniu do pierwszej części artykułu o tym czym jest Salesforce i co nam oferuje, omówimy teraz resztę możliwości tej platformy. Do wszystkich które pojawiły się w poprzedniej części należy dodać:
- Salesforce IoT Cloud — kiedy Twoja firma potrzebuje przechowywać i przetwarzać dane Netu to będzie idealna opcja. Platforma została bowiem zbudowana z myślą o gromadzeniu wielkich ilości danych generowanych prze urządzenia, czujniki, strony internetowe, klientów i kontrahentów oraz rożne aplikacje. Po tym jak wszystkie dane zostaną pobrane to platforma intuicyjnie działa odpowiadając na pytania w czasie rzeczywistym.
- Salesforce Health Cloud — jeśli Twoja firma zajmuję się zdrowiem i potrzebny Ci jest system CRM do relacji pacjent-lekarz oraz zarządzanie tymi rekordami to Health Cloud jest tym czego szukasz. Profil pacjenta, który powstanie będzie wspierał relacje integrując dane z wielu źródeł danych.
Pośród wyżej wymienionych można jeszcze znaleźć takie usługi jak:
- Salesforce Chatter — to raczej korporacyjna platforma, która umożliwia Twoim pracownikom współpracę. Pozwala bowiem zwiększyć produktywność łącząc jednocześnie pracowników gdziekolwiek są. Umożliwi także dzielenie się wiedzą między działami w firmie oraz innych organizacjach współpracujących.
- Salesforce 1 — to z kolei platforma, która umożliwi powstanie aplikacji oraz wymianę danych za pośrednictwem interfejsu programowania aplikacji API. API nawiązują do wbudowanych komponentów oprogramowania.
W ogólny zarysie wiemy co oferuje Salesforce, a zatem gdzie znajdzie zastosowanie najczęściej?
- Komunikacji — używany jest do utrzymywania szczegółowych profili klienta, aby skuteczniej sprzedawać im produkty
- Usługach finansowych — łączy tysiące pracowników przeróżnych organizacjach, strefach czasowych czy lokalizacjach.
- Usługach rządowych — można za pomocą chmury wysyłać spersonalizowane wiadomości e-mail do użytkowników.
- Opiece zdrowotnej — dzięki Community Cloud leady zdrowotne tworzą nowy model opieki zdrowia. Natomiast dzięki Salesforce app Cloud można łatwo przeglądać i uaktualniać dane pacjentów, koordynować z lekarzem
Można wyliczać jeszcze wiele różnych branż i zastosowanie właśnie tej platformy. Hasłem przewodnim marki jest „połącz się z klientem w zupełnie nowy sposób”. Rozwiązania jakie oferuje pozwalają zarządzać biznesem i relacjami z klientami zgodnie z aktualnymi trendami rynkowymi, a czasem nawet takimi, które dopiero się kształtują. Nic zatem dziwnego, że od kilku już lat Salesforce należy do najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Tradycyjny model sprzedaży zastępowany jest obecnie rozwiązaniami typu „software as a service”. Aplikacje Salesforce oferowane są w wersji licencyjnej i nie wymagają instalacji oprogramowania, generalnie są dostępne z poziomu przeglądarki internetowej. Na początku działalności Salesforce wdrożył na rynek dwa innowacyjne autorskie rozwiązania chmurowe tj: Sales Cloud i Service Cloud. Oba służyły do zarządzania relacjami z klientami, czyli po prostu CRM w kontekście sprzedaży, obsługi klienta oraz marketingu. Jeśli system CRM jest dobrze zaprojektowany to przechowuje wszystkie niezbędne informacje do prowadzenia działalności.
Ten który jest wsparciem dla sprzedaży dostarczy pracownikom:
- widok klienta 360 — przedstawia aktualne dane o kliencie takie jak: info o zamówieniach, preferencjach produktowych, historii kontraktu i płatności czy zgłoszeniach do działu klienta i innych
- listę potencjalnych klientów (Leads), z którymi sprzedawcy pracują codziennie
- szanse sprzedażowe — czyli firmy, które są objęte procesem sprzedażowym bądź zainteresowane kupnem produktów czy usług
- raporty i prognozy ukazujące efektywność i potencjał działu sprzedaży
- katalogi produktów oraz cenniki, które szubko pozwalają przedstawić konkretną ofertę
- wszystkie aktywności sprzedawcy takie jak: telefony i spotkania czy odpowiedź na zaległe emaile,
Z czasem firma rozszerzała swoje portfolio o kolejne produkty i przekształciła się w kompletną platformę oferującą rozwiązania zbudowane na elektronicznej infrastrukturze CRM. Zaznaczyła swoją obecność na rynku przede wszystkim jako platforma sukcesu klienta. Firma Salesforce codziennie korzysta z własnych rozwiązań budując wokół technologii społeczność dla klientów „Success Community” oraz partnerów „Partner Community”. Są to miejsca, gdzie klienci mogą zadawać pytania, zgłaszać pomysły na nowe funkcje i głosować na nie, a Salesforce dzieli się wiedzą.
Other entries
Zawody przyszłości w branży IT (część 3)
Zgodnie z obietnicą przedstawimy Wam dziś kolejne zawody, które wchodzą z rozmachem na rynek pracy w branży IT i zaczniemy od: Trener / Mentor IT — zapotrzebowanie na specjalistów w IT to gorący temat i sprawia, że akurat w sferze szkoleń tworzy się nisza, a to z...
Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)
Zaciekawiła Was pierwsza część artykułu o zawodach, które obecnie wchodzą na rynek pracy? Dziś przybliżymy Wam kolejne. Analityk Danych (ang. Data Scientist) — firmy i przedsiębiorstwa gromadzą coraz więcej danych każdego dnia. Dlatego też eksperci data science są...
Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)
Branża technologiczna kwitnie i tworzy ogromną liczbę zawodów przyszłości. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby przekonać się, które stanowiska są topie, a zarazem są najlepiej płatnymi stanowiskami w branży technologicznej. Zaletą tych profesji jest to, że w wielu...