Salesforce jako siła sprzedaży

2 maja 2022

Salesforce to platforma, która w Polsce jest nadal niszą rynkowa chociaż wśród firm zagranicznych zdobywa ogromną popularność. To również lider wśród rozwiązań CRM, a sama firma powstała w 1999 r. i zatrudnia już tysiące pracowników, dochód jaki generuje sięga milionów dolarów. Z każdym rokiem przybywa firm, które decydują się na aplikacje tworzone na tej właśnie platformie. Głównym hasłem Salesforce’a jest „no software”. Platforma działa w chmurze, strony internetowe są tak naprawdę aplikacjami, więc do korzystania z platformy potrzebny jest dostęp do Internetu i przeglądarka. Cały kod aplikacji jest kumulowany na serwerach Salesforce’a, tam też są akcje w całości procesowane, a korzystający w odpowiedzi otrzymuje zwykłą stronę, która ładuję bardzo sprawnie. To dzięki temu aplikacje są bardzo uniwersalne, działają na różnych urządzeniach, różnych przeglądarkach oraz systemach operacyjnych. Nowy interfejs pozwala developerom w prosty sposób tworzyć strony dostosowując się do wymiarów ekrany tabletu czy smartfonu. Tworzenie samych aplikacji może odbywać się za pomocą tylko samej przeglądarki internetowej.

 

Najmniej skomplikowane aplikacje można stworzyć za pomocą kliknięć tzn.:

  • tworzyć strukturę danych
  • zabezpieczać odpowiednio te dane
  • tworzyć relację między obiektami
  • zbudować strony wyświetlające zarówno pojedyncze jak i wiele rekordów
  • generować raporty
  • określać procesy biznesowe

Salesforce udostępnia całą gamę gotowych mechanizmów które w pełni sprostają biznesowym wymaganiom klientów. Niektóre ograniczenia wynikające ze starych rozwiązań rekompensuje prędkość ich implementacji. Platforma sprosta nawet niestandardowym potrzebom klienta używając jedynie przeglądarki udostępniając Developer Console która oferuje kilka różnych możliwości:

  • tworzenie i edytowanie stron, klas, komponentów
  • debugowanie aplikacji
  • uruchamianie testów jednostkowych
  • generowanie zapytań do bazy danych
  • sprawdzenie pokrycia kodu

Reasumując, całą aplikację można stworzyć na konsoli developerskiej nawet nie posiadając żadnych narzędzi programistycznych, natomiast faktem jest, że aby łatwiej i szybciej tworzyć aplikację warto z takich narzędzi korzystać. I tu z odsieczą przybywa Salesforce udostępniając wtyczkę Force.com do środowiska Eclipse. Łącząc się z API Salesforce’a i daję taką samą możliwość co Developer Console, ale w bardziej dostępnej formie. Niestety, pomimo że jest to oficjalna wersja już od samego początku zawierała błędy i nie jest już wspierana. Salesforce nie podsuwa żadnego oficjalnego środowiska programistycznego, w zamian pojawiły się takie rozwiązania:

  • wtyczka Mavensmate do edytora Sublime Text (płatna po okresie próbnym)
  • wtyczka Illuminated Cloud dla środowiska IntelliJ Idea (płatna po okresie próbnym)

każda z wymienionych wtyczek jest całkowicie wystarczająca do tworzenia pełnowartościowych aplikacji w chmurze. Przy przeglądaniu bazy danych nie ma zbyt wielkich możliwości, ale polecanym programem jest Real Force Explorer chociaż nie każda wersja współpracuje z najnowszym wydaniem Salesforce’a. Nowe wersje Salesorce’a pojawiają się trzykrotnie w ciągu roku, a ich nazwy są nadawane od pory roku w której się ukazały, każda posiada własne logo powiązane z okresem, w którym się pojawiła. Częstotliwość z jaką się pojawiają są zarówno przekleństwem jak i zbawieniem developerów. Nowowprowadzone mechanizmy zazwyczaj ułatwiają budowanie aplikacji i sprawiają, że działa sprawniej.

Z drugiej zaś strony pojawiają się błędy, można założyć, że po kolejnej wersji, udostępnionej nowej funkcjonalności będzie bezpieczna do użytkowania, ale wszystkie ewentualne niedociągnięcia można zgłaszać w specjalnym portalu. Tam też wprowadza się pomysły nowych funkcji i ulepszeń. Wbrew nazwie Salesforce nie jest jedynie do wspierania sprzedaży, ale jest całkowicie uniwersalny. Poprzez stosowanie standardowych mechanizmów i budowanie własnych niestandardowych sprawia, że aplikacje generalnie mają nieograniczone możliwości i zakres działania. Wśród klientów Salesforce’a są różne branże takie jak np.: firmy logistyczne, kosmetyczne czy farmaceutyczne, generalnie w każdej firmie czy to dużej czy małej znajdzie zastosowanie ulepszające obecne zarządzanie całymi procesami. Łącząc to z niskimi kosztami licencyjnymi oraz firmami, które tworzą aplikacje w chmurze sprawia, że Salesforce jest idealnym wyborem, jeśli chodzi o CRM. Platforma nie jest całkowicie wolna od pewnych niedociągnięć, ale w ogólnym rozrachunku doskonale sprawdza się w zarządzaniu danymi i procesami biznesowymi, a zważywszy na łatwość tworzenia aplikacji, ogóle zastosowanie oraz wielokrotne aktualizacje nie ma się co dziwić, że jej popularność wciąż rośnie.

Other entries

Słowniczek pojęć internetowych cz.2

Słowniczek pojęć internetowych cz.2

Dziś dalsza część słowniczka pojęć związanych z pojęciami internetowymi, które są używane codziennie, a mogą być nie do końca nam znane. Digitalizacja — to cyfrowa postać, która jest nadawana pismom i dokumentom zawartych na nośnikach danych. E- administracja...

czytaj dalej
Słowniczek pojęć internetowych cz.1

Słowniczek pojęć internetowych cz.1

W XXI w. prawie każdy i to bez względu na to, ile ma lat, codziennie siada do komputera, laptopa czy innego urządzenia, gdzie w szerokim zakresie może korzystać z Internetu. Ktoś skończył szkołę czy uczelnie o profilu informatycznym, ktoś inny zdobył wiedzę na kursach...

czytaj dalej
Na jakich stanowiskach pracują programiści?

Na jakich stanowiskach pracują programiści?

Intensywny wzrost nowych technologii sprawia, że również stanowiska pracy w branży IT ewoluują w ogromnym tempie. Autorzy oprogramowania wpływają już praktycznie na każdy aspekt naszego życia. Firmy o różnym profilu, coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania...

czytaj dalej