5 maja 2021

Strukturyzacja i planowanie strategii marketingu cyfrowego

Potrzebujemy wyznaczyć sobie cele, poznać odbiorców i móc zmierzyć sukces stosując skuteczny plan marketingu cyfrowego.


Podstawą dobrego planu marketingu cyfrowego jest solidne zrozumienie Twojej marki i jakie wartości dla odbiorców ze sobą niesie. Jak każdy plan czy zadanie trzeba wyznaczyć cele krótko, średnio i długoterminowe i dokładnie opisać jak w danym przedziale czasowym będziemy je realizować. Marketing cyfrowy powinien być wielofunkcyjny i obejmować kolejne kroki oraz brać pod uwagę cele wszystkich zespołów, oraz zgodność z misją i wizją firmy. Ma zawierać szczegółowe informacje o planach działań, a tym samym koncentrować się na docelowych odbiorcach.

 

Na jakich obszarach powinniśmy się skupić, aby plan był jasny, wykonalny i dał zaplanowane korzyści?


Plan marketingu cyfrowego powinien mieć trzy poziomy:

  • Cele – muszą mieć znaczenie i brać pod uwagę rozwój biznesowy, można tu użyć SMART.
  • Strategia – podział umożliwiający rozpisanie działań w czasie na wyzwania możliwe do osiągnięcia.
  • Taktyka – tu trzeba określić, w jaki sposób będziemy realizować plan.

Inną metodologią jest metoda V2MOM, akronim Salesforce dla wizji, wartości, metod, przeszkód i miar. Jeśli interesuje Cię dostosowanie organizacyjne, we własnej firmie zadzwoń lub napisz, pomożemy. Bardzo ważne jest to, aby często sprawdzać swoje cele. Możesz użyć do tego narzędzia do wizualizacji danych. Łatwo zobaczysz, jak przekłada się konkretny wysiłek na sukces i skoncentrujesz się na tych działaniach, które przynoszą korzyści.

Jak sprawić, żeby klienci dokonywali zakupu


Grupy odbiorców – to odpowiedź na pytania, czego potrzebują Twoi klienci, aby dokonać finalizacji zakupu. Jacy są? W jaki sposób komunikują się z Tobą najczęściej? Co możesz dla nich zrobić, aby rozwiać ich obiekcje? Opracuj i wykorzystaj profile użytkowników, aby móc ich lepiej zrozumieć. Z czasem dowiesz się więcej o swoich odbiorcach, a kiedy to się stanie, Twoje wysiłki przyniosą wymierny sukces. Salesforce daje również możliwość odpowiedniego raportowania a dzięki narzędziom do wizualizacji danych łatwo i szybko sprawdzisz, czy osiągasz Swoje cele.

Obecna sytuacja na świecie nauczyła nas, że inwestycja w nowe technologie jest jedynym słusznym rozwiązaniem pozwalającym przygotować się na każdą ewentualność.

Pozostałe wpisy

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zgodnie z obietnicą przedstawimy Wam dziś kolejne zawody, które wchodzą z rozmachem na rynek pracy w branży IT i zaczniemy od: Trener / Mentor IT — zapotrzebowanie na specjalistów w IT to gorący temat i sprawia, że akurat w sferze szkoleń tworzy się nisza, a to z...

czytaj dalej
Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zaciekawiła Was pierwsza część artykułu o zawodach, które obecnie wchodzą na rynek pracy? Dziś przybliżymy Wam kolejne. Analityk Danych (ang. Data Scientist) — firmy i przedsiębiorstwa gromadzą coraz więcej danych każdego dnia. Dlatego też eksperci data science są...

czytaj dalej
Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Branża technologiczna kwitnie i tworzy ogromną liczbę zawodów przyszłości. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby przekonać się, które stanowiska są topie, a zarazem są najlepiej płatnymi stanowiskami w branży technologicznej. Zaletą tych profesji jest to, że w wielu...

czytaj dalej