System CRM, czyli…?
CRM to nic innego jak system, który służy do budowania i utrzymywania relacji z klientami a w szczególności ich pozyskania. Zdobycie nowego klienta jest dość kosztowne i czasochłonne i niekoniecznie przekłada się na pożądane efekty, biorąc to pod uwagę należy wdrażać skuteczne rozwiązania, tak aby klient korzystał z usług regularnie, a nie jednorazowo. I właśnie dlatego powstało narzędzie zwane CRM, które działa na dwóch poziomach:
Strategicznym– który zwiększa zadowolenie klienta oraz jego lojalność wobec oferowanych produktów oraz
Operacyjnym– prowadzący do zwiększenia skuteczności sprzedawcy, efektywnej reklamy oraz organizację informacji wewnątrz firmy.
Nie ma żadnej wątpliwości, że każda firma powinna korzystać z CRM-u który będzie skierowany na wysoką jakość obsługi oraz podniesieniu standardu oferowanych usług. Na obecnym rynku jest dostępnych wiele systemów CRM. Do konkretnego wyboru należy podejść indywidualnie zwracając szczególnie uwagę na cel oraz oczekiwanie jakie wobec niego mamy. Kiedy już określimy czego potrzebujemy należy zapoznać się z dostępną ofertą na rynku. Klienci oczekują na aplikację w pełni dostosowaną do ich wymagań. Dlatego właśnie Salesforce pracuje nad tym, aby jego produkty były przyjazne dla użytkownika. Opierając się na chmurze oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami obejmuje produkty i usługi, które są dostępne z dowolnego miejsca tylko poprzez łączenie z Internetem. Salesforce CRM pomaga organizować zarówno proste i złożone zadania, procesy sprzedaży, działania oraz powiadomienia e-mail. Głównymi składowymi CRM Salesforce są:
- działania operacyjne- które obsługiwane są przez chmurę sprzedażową, marketingową i usługową, a każda z nich skoncentrowana jest na ulepszeniu procesu sprzedaży, obsłudze klienta i na analizach, aby podejmować jak najbardziej trafne decyzje na podstawie uzyskanych danych.
- współpraca- klient korzysta z chmury, co pomaga zespołowi sprzedażowemu uzyskać dostęp do widoku 360 swoich klientów lub firm aby pozyskać potrzebne dane. Będąc na tej samej stronie można widzieć i wiedzieć jak dotrzeć do potencjalnego klienta, wpływać na opnie klientów a również na podstawie historii klienta odpowiednio reagować.
- analityka- to efektywny model predykcyjny w Salesforce poddający analizie dane klientów i ulepszenie procesów biznesowych.
Salesforce jest stworzony dla wielu użytkowników, gdzie aplikacje są dostępne dla wielu firm korzystających z tych samych zasobów IT przy niewielkich kosztach, a jednocześnie przy wysokim poziomie bezpieczeństwa, jest zasilany przez strukturalne metadane przy wykorzystaniu API do aplikacji i platform. Wszystkie aplikacje tworzone są z usług dostępnych na platformie, API jest wykorzystywane do połączenia oprogramowania i przekazu informacji. Salesforce ma nazwę API dla wszystkich własnych aplikacji, obiektów i pól, która służy do tworzenia rekordów ze struktury metadanych, a sama architektura jest bardzo elastyczna i bezpieczna. Rozwiązanie CRM w organizacjach daje komfort przechowywania informacji w jednym miejscu łatwo dostępnym w chmurze przy niskich kosztach infrastruktury i łatwej płatności.
Platforma posiada wiele funkcji, aby zaspokoić zapotrzebowanie organizacji na CRM. Standardowe funkcje to zapisywanie kont i danych w jednym miejscu, śledzenie komunikacji między pracownikami oraz klientami na różnych kanałach czy integrację poczty e-mail. Nietypowe funkcje to tworzenie niestandardowych aplikacji, integrację platform z kilkoma systemami, współpracę z partnerami oraz odbieranie gotowych aplikacji z wymiany. Jeżeli firma ma jakieś specjalne życzenia odnośnie do rozwiązań funkcyjnych można je stworzyć na Salesforce korzystając z platformy Lightning czy gotowych aplikacji oraz integracji z innymi platformami. Interfejs Salesforce Lightning opiera się jako struktura na komponentach dzięki czemu strona jest szybka, interaktywna i wydajna. W środowisku tym można dodawać niestandardowe logo do aplikacji, dopasować strony oraz dokładać aplikacje z komponentami wielokrotnego użytku.
Wszystkie produkty Salesforce dostępne są w chmurze na podstawie wybranej subskrypcji. Nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami infrastruktury i dostępne są w ruchu, a same produkty dla firm o dowolnej wielkości i profilu. Każde rozwijające się przedsiębiorstwo swoją dobrą kondycje zawdzięcza w dużej mierze odpowiednim programom do prowadzenia biznesu. Chodzi głównie o systemy typu ERP które szereg narzędzi łączy w jedno. Mimo iż nie są darmowe to korzyści są naprawdę imponujące, trzeba tylko wybrać ten, który spełni swoje zadanie i nasze oczekiwania. Systemów CRM jest na rynku bardzo dużo. Każdy z nich ma i wady, i zalety i jak dotąd nie powstał taki, aby zaspokoił w pełni oczekiwania wszystkich użytkowników nawet ten płatny. Ważne jest, aby dokonać analizy pod katem specyfiki swojej firmy i wybrać optymalny dla przedsiębiorstwa.
Other entries
Zawody przyszłości w branży IT (część 3)
Zgodnie z obietnicą przedstawimy Wam dziś kolejne zawody, które wchodzą z rozmachem na rynek pracy w branży IT i zaczniemy od: Trener / Mentor IT — zapotrzebowanie na specjalistów w IT to gorący temat i sprawia, że akurat w sferze szkoleń tworzy się nisza, a to z...
Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)
Zaciekawiła Was pierwsza część artykułu o zawodach, które obecnie wchodzą na rynek pracy? Dziś przybliżymy Wam kolejne. Analityk Danych (ang. Data Scientist) — firmy i przedsiębiorstwa gromadzą coraz więcej danych każdego dnia. Dlatego też eksperci data science są...
Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)
Branża technologiczna kwitnie i tworzy ogromną liczbę zawodów przyszłości. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby przekonać się, które stanowiska są topie, a zarazem są najlepiej płatnymi stanowiskami w branży technologicznej. Zaletą tych profesji jest to, że w wielu...