Szkolenia i wdrożenie do Salesforce

8 listopada 2021

Salesforce jest obecnie jednym z najpopularniejszych rozwiązań wsparcia obsługi klienta i sprzedaży (CRM) opartym o rozwiązania chmurowe. Umożliwia zaawansowaną konfigurację i modyfikację wbudowanej funkcjonalności (out-of-the-box) w zależności od potrzeb użytkowników. Posiada także wiele dedykowanych aplikacji, umieszczonych w sklepie internetowym (AppExchange), które rozszerzają możliwości platformy bez konieczności programowania. Są to narzędzia kompatybilne ze sobą i innymi systemami. Salesforce prężnie się rozwija i co roku wydaje aż trzy aktualizacje, odnotowując przy tym spory wzrost.

Na świecie i w Polsce również coraz większa liczba firm decyduje się na wdrożenie tego systemu CRM, mając na względzie jego elastyczność i ogrom wbudowanych funkcji. Salesforce jest na tyle szybko rozwijającą się technologią, że daje szerokie możliwości rozwoju zawodowego. Przemyślana i dopracowana platforma umożliwia zdobycie praktyki, a praca staje się łatwiejsza i sprawia przyjemność, jednocześnie szlifując warsztat programistyczny.

Programiści z tej platformy posługują się językiem Apex oraz technologii VisualForce. Jeśli osoba kodująca zna dowolny język obiektowy to nauka Apexa będzie dość łatwa, a jeśli do tego ma się podstawy JavaScript i HTML i relacyjnych baz danych to wdrożenie nie będzie skomplikowane. Dzięki sporej ilości materiałów szkoleniowych, interaktywnych samouczków wdrożenie się jest bardzo proste.

 

Proces wdrożenia można podzielić na dwie części:

  1. Wstęp programistyczny, w którym ćwiczy się konkretne zadania, aby zapoznać się z działaniem platformy oraz jej możliwościami
  2. Wstęp administracyjny, gdzie uczy się konfiguracji i wykorzystania funkcjonalności, jakie uzyskuję się za pomocą myszy.

Szkolenia Salesforce

Według wszelkich danych najbardziej owocnym okazuje się być szkolenie w formie warsztatów prowadzonych przez doświadczonego programistę Salesforce. Wszystkie one na pierwszy rzut oka wydają się być proste, a nawet bywają zwykłym szkoleniem online przypominającym rozwój tej samej księgowości 1C i podobnych programów.

Główną korzyścią płynącą ze szkoleń jest wielozadaniowość. Na początku szkolenia programista nie wie co to oznacza, ale im dalej w las to staję się jasne, że wiele języków programowania, modułów i zmiennych są ze sobą powiązane i trzeba trochę czasu, aby opanować algorytm całości systemu. Trening w tym szkoleniu jest tak opracowany, aby zaoszczędzić czas. Często programiści podzieleni na różne grupy, które są angażowane w różnych działaniach programu.

Najlepsze szkolenia Salesforce można znaleźć zarówno online jak i wśród szkoleń specjalnych stacjonarnych. Jeśli ktoś zna biegle język angielski, może spokojnie skorzystać ze szkoleń bezpośrednio od samego Salesforce. Kiedy poczujecie, że wasza wiedza w zakresie kodowania jest wystarczająca, należy się rozejrzeć za miejscem pracy, a na początek najlepiej jest rozważać firmy, które poszukują młodszych administratorów lub praktykantów, gdyż pozwoli Wam to utrwalić i zrozumieć zastosowania pewnych rozwiązań na platformie.

 

Certyfikaty

Sam Salesforce udostępnia szereg certyfikatów dla osób zajmujących tym systemem potwierdzających zdobycie posiadanych kwalifikacji. Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zdobycie jako pierwszego certyfikatu Salesforce Certified Administrator, który to daje potwierdzenie nabycia zdolności w wykonywaniu zadań konfiguracyjnych, a także znajomość systemu bezpieczeństwa czy po prostu udostępniania danych poszczególnym użytkownikom. Posiadanie tego certyfikatu poświadcza, że użytkownik poświęcił dodatkowy czas na naukę i zakończył go pełnym sukcesem. Każdy, kto jest posiadaczem tego certyfikatu, może śmiało oczekiwać sporego zainteresowania ze strony firm i rekrutów.

 

Co dalej?

Następne kroki to poszerzanie swojej wiedzy o kolejne „chmurki” (platforma podzielona jest na różne funkcje biznesowe tzw. Cloudy). Salesforce to innowacyjna i doskonale się sprawdzająca platforma o profilu CRM. Jest najczęściej wybieraną przez przedsiębiorstwa wśród tego typu na całym świecie. Pozwala zarządzać procesami wewnątrz firmy a przede wszystkim relacjami z klientami, sprzedażą i całym marketingiem.

Użytkownicy oceniają wzrost satysfakcji klienta o 45%, sprzedaż o 34%, a samo zaangażowanie pracowników na poziomie aż 48%. Dzięki temu Salesforce zajmuje pozycje lidera a popularność i renoma oprogramowania wciąż rosną na rynku. Warto zatem poświęcić trochę czasu i przyłożyć się do kursów i szkoleń, które pozwolą Ci na zdobycie wiedzy w tej materii, a później podjąć pracę programisty w interesującym projekcie.

Pozostałe wpisy

SQL i Ruby — języki programowania w pigułce

SQL i Ruby — języki programowania w pigułce

Czym jest SQL? Język SQL powstał w latach 70-tych ubiegłego wieku. Stworzyła go firma IBM. Jako pierwsza firma, która z niego skorzystała to firma Oracle. SQL to język, który jest wykorzystywany bez mała w każdej bazie danych, można wykonywać na nim...

czytaj dalej
Kobiety w branży IT

Kobiety w branży IT

Jeszcze do niedawna, kiedy padało słowo Programista, wyobraźnia podsuwała nam obraz młodego mężczyzny w okularach przed komputerem lub laptopem. Taki stan rzeczy uległ transformacji i coraz częściej na tym stanowisku pojawiają się kobiety, choć wielu sceptyków uważa,...

czytaj dalej
Service Cloud jako narzędzie obsługi klienta

Service Cloud jako narzędzie obsługi klienta

Obsługa klienta za pomocą Salesforce Service Cloud…. Jeśli jesteś właścicielem firmy to Salesforce stanie się twoim sprzymierzeńcem na każdym kroku. Salesforce to system mnóstwa narzędzi, które usprawnią działanie firmy i podniosą jakość i wydajność pracy...

czytaj dalej