Trendy w branży IT na 2021 rok

2 sierpnia 2021

Rok 2020 to rewolucyjne zmiany wymuszone przez pandemię korona wirusa obejmujące całą branżę IT. Bezprecedensowe wyzwania społeczne i gospodarcze zapoczątkowały transformację, której ciąg dalszy obserwujemy w 2021 roku.

 

Trendy w branży IT na 2021 rok: AI, mobilność i dostępność

Elastyczność to główny trend mający swoje odzwierciedlenie w działaniach firm programistycznych. Rok 2020 pokazał, że to właśnie ona stała się głównym czynnikiem prowadzącym do wzmożenia działań dostosowujących biznesy do zmieniających się warunków. Innowacyjność to podstawa rozwiązań. Swoje miejsce na podium w innowacyjności znalazła sztuczna inteligencja, znamionuje ją skalowalność, niezawodność i automatyzacja procesów.

Jest ona wydajna, łatwo dostępna, a przy tym możliwa do dopasowania do wymagań niemal każdego przedsiębiorstwa, a wprowadzenie jej do głównego procesu rozwoju oprogramowania staje się kluczem do sukcesu. Dopiero takie działanie jest w stanie zagwarantować, że będzie ona działać jako dedykowane narzędzie, a nie jako często pomijany dodatek do codziennej pracy.

 

Całościowe projektowanie ścieżki klienta- widok 360 stopni

Potrzeby klienta zmieniły się znacząco, oczekuje on całościowych rozwiązań, dostosowanych indywidualnie do jego potrzeb. Podsumowując, klient ma czuć, że znajduje się w centrum zainteresowania, a firma, z którą ma kontakt dokładnie wie, jakie są jego potrzeby, zainteresowania i wymagania. Jednocześnie dostęp do usług musi być zagwarantowany z dowolnego urządzenia i miejsca.

Poprzednie miesiące wykazały, że dodawanie opcji czy usług nie wystarcza. Jednak połączenie wszystkich dostępnych możliwości w jedną zintegrowaną platformę pozwala na danie klientowi komfortu oraz tworzy jego zaufanie do marki, buduje wizerunek i napędza sprzedaż. Wszystkie te możliwości daje Salesforce.

Prostota i automatyzm

Ze względu na pandemię dostępność sklepów stacjonarnych stała się mniejsza, bądź w ogóle przestała istnieć. Jednak dostęp do usług/sklepów dla klienta pozostał na tym samym poziomie, a niejednokrotnie stał się lepszy. Rozwiązania programistyczne też postępują w tym kierunku, cyfrowe muszą być dostosowane do zmiennych potrzeb klienta. Wielokanałowe połączenia, zdalne potwierdzenia tożsamości, platformy tworzące ścieżkę klienta to wszystko jest obecnie wymogiem, a nie dodatkiem.

Automatyzacja otwiera przed firmami szereg nowych możliwości. Redukcja kosztów, skrócenie czasu obsługi i dokładna analiza danych to tylko niektóre z nich. Wdrożenie modułów automatycznych jest jedną z największych szans związanych z rozwojem oprogramowania. To właśnie to usprawnienie pozwala na ograniczenie kłopotów związanych z codziennymi czynnościami – zarówno tymi finansowymi, jak i czysto procesowymi. Czeka nas hiperautomatyzacja, czyli automatyzacja wszystkich możliwych procesów – z korzyścią dla przedsiębiorstw i przy poklasku klientów, dla których szybsze, komfortowe załatwienie sprawy będzie zawsze na pierwszym miejscu.

 

Bezpieczeństwo w sieci

Cyberbezpieczeństwo jest najważniejszym procesem zachodzącym podczas transakcji, spotkań czy formalności, a cała ta działalność masowo została przeniesiona do internetu. Platforma, po której porusza się klient, musi być niezagrożona, to jej właściciel jest odpowiedzialny za to, aby podróż klienta była bezpieczna, szybka i dostosowana do jego potrzeb. Klient musi być strzeżony przy każdym kontakcie, służy do tego zdalna identyfikacja, bezpieczeństwo wrażliwych danych czy szyfrowanie informacji. Każda nowa funkcjonalność potrzebuje być sprawdzona, testowana i wdrażana ze szczególną odpowiedzialnością.

 

Jedyne co jest pewne to zmiana

Droga rozwoju oprogramowanie nie jest jeszcze ściśle wytyczona, programiści reagują na zmiany, których nie brakuje i nie będzie brakowało w przyszłych latach. Doświadczenie mówi nam, że zmiana to najpewniejsza rzecz, jaka nas czeka. Dostosowanie i elastyczność są na nią lekarstwem, potrafimy się adaptować do nowych warunków i to niezależnie od wybranych rozwiązań.

Pozostałe wpisy

Słowniczek pojęć internetowych cz.2

Słowniczek pojęć internetowych cz.2

Dziś dalsza część słowniczka pojęć związanych z pojęciami internetowymi, które są używane codziennie, a mogą być nie do końca nam znane. Digitalizacja — to cyfrowa postać, która jest nadawana pismom i dokumentom zawartych na nośnikach danych. E- administracja...

czytaj dalej
Słowniczek pojęć internetowych cz.1

Słowniczek pojęć internetowych cz.1

W XXI w. prawie każdy i to bez względu na to, ile ma lat, codziennie siada do komputera, laptopa czy innego urządzenia, gdzie w szerokim zakresie może korzystać z Internetu. Ktoś skończył szkołę czy uczelnie o profilu informatycznym, ktoś inny zdobył wiedzę na kursach...

czytaj dalej
Na jakich stanowiskach pracują programiści?

Na jakich stanowiskach pracują programiści?

Intensywny wzrost nowych technologii sprawia, że również stanowiska pracy w branży IT ewoluują w ogromnym tempie. Autorzy oprogramowania wpływają już praktycznie na każdy aspekt naszego życia. Firmy o różnym profilu, coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania...

czytaj dalej