Case study

Jak osiągnąć elastyczność biznesową i skrócić czas wdrażania usług dzięki rozwiązaniom Salesforce i Vlocity

Choć wydawać by się mogło, że firmy z branży komunikacyjnej są na bieżąco z najbardziej nowoczesnymi systemami CRM i rozwiązaniami chmurowymi, okazuje się, że jest na tym polu sporo do poprawy. Niedawno jedna z największych sieci telekomunikacyjnych w Polsce poprosiła nas o pomoc we wdrożeniu systemu Salesforce, aby wzmocnić jakość obsługi klienta, umocnić swoją pozycję na rynku mobilnym i jeszcze efektywniej sprzedawać swoje produkty i usługi.

O kliencie

Jeden z największych operatorów w Polsce

Nasz klient to duże konsorcjum, które w obecnym kształcie istnieje od prawie 10 lat. Jest to jeden z liderów wśród operatorów sieci komórkowych w naszym kraju, a także osiągający sprzedażowe sukcesy dostawca Internetu i usług telewizyjnych. Firma jest jedynym w Polsce operatorem, który oferuje tak kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne dostępne w całym kraju.

Celem firmy jest osiągnięcie i utrzymanie pozycji najchętniej wybieranego dostawcy usług telekomunikacyjnych, multimedialnych i rozrywkowych, a jednocześnie maksymalne wykorzystanie nowoczesnych technologii, które zwiększą zyski i zoptymalizują koszty.

O projekcie

Cel projektu

Głównym celem projektu było uproszczenie wszelkich procesów związanych z dostarczaniem usług telekomunikacyjnych, ograniczając jednocześnie w jak największym stopniu liczbę kliknięć niezbędnych do zrealizowania poszczególnych zadań.

W pewnym momencie wynikło, że aby te cele realizować, konieczne jest wprowadzenie zmian w istniejących systemach CRM, między innymi uporządkowanie i zintegrowanie kilkunastu systemów legacy, a także wypracowanie nowych rozwiązań w zakresie sprzedaży kierowanej do firm.

Realizacja

Cały projekt rozpoczęliśmy od szczegółowej analizy wymagań klienta. Okazało się, że niezbędne jest znaczące rozbudowanie podstawowej wersji architektury Salesforce. Zdecydowaliśmy się zrealizować wymagania klienta w oparciu o natywne funkcje systemu oraz maksymalnie wykorzystać sekcję Communications. Dzięki zastosowaniu rozwiązań chmurowych możliwe okazało się skrócenie czasu wdrażania usług.

Specyfika branży telekomunikacyjnej wiąże się z dość skomplikowanymi operacjami sprzedażowymi (częste jest np. masowe przenoszenie numerów od jednego operatora do drugiego), dlatego zarekomendowaliśmy klientowi wprowadzenie rozwiązań omnichannel oraz mocniejsze skupienie na doświadczeniach klientów na każdym etapie zakupu i korzystania z usług firmy.

Dotychczasowe systemy rozproszone były między wieloma systemami legacy, opartymi na przestarzałych technologiach, dlatego jednym z najważniejszych efektów współpracy było też zintegrowanie systemu Salesforce z innymi. Wdrożyliśmy również paczkę Vlocity – rozwiązania chmurowe dostosowaliśmy do specyfiki branży, aby klient mógł w pełni zaangażować się w swoją cyfrową transformację. Na każdym etapie trwania projektu dbaliśmy o obustronną komunikację, dzięki czemu natychmiast reagowaliśmy na zmieniające się potrzeby.

Wyzwania i rozwiązania

Wyzwania jakie napotkaliśmy w trakcie realizacji projektu

Skala projektu

Sporym wyzwaniem okazała się już skala samego projektu. Klient jest jednym z największych dostawców w Polsce i pracował wcześniej z wieloma systemami legacy, od których uzależnione były niemal wszystkie procesy sprzedażowe i związane z obsługą klienta. Dzięki temu, że rozwiązania Salesforce można dostosować i tworzyć własne dodatki obsługujące niestandardowe procesy, wykorzystaliśmy paczkę Vlocity, ograniczając tym samym rozwiązania customowe i minimalizując konieczność wykorzystania Apexa.

Masowe przenoszenie numerów

Klient ze względu na specyfikę branży komunikacyjnej często boryka się z problemem masowego przenoszenia numerów między operatorami. W związku z tym cały czas konieczne jest wykorzystywanie komponentu do ładowania plików csv i praca na dziesiątkach tysięcy rekordów. Dotychczas procesy te były uciążliwe i wpływały na szybkość działania innych systemów. Aby rozwiązać problem, zdecydowaliśmy się na masowe przenoszenie, wykorzystując technologię automatycznego dzielenia danych na mniejsze paczki (batches), dzięki którym w jednym czasie możliwe jest przetwarzanie tysięcy, a nawet milionów operacji. Dodatkowo procesy uprościliśmy omniscriptami – zadania w obrębie poszczególnych procesów wykonywane są szybko i efektywnie, bez konieczności wykonywania skomplikowanych działań w backendzie.

Zapraszamy
do współpracy