Jak Salesforce pozwala zwiększyć performance firmy? Cz.3

7 kwietnia 2023

Planując kampanię marketingową należy pamiętać jaki kanał komunikacji preferuje konkretna osoba z podręcznej bazy kontaktów, aby nie okazało się, że „dobijanie się” wszelkimi dostępnymi metodami przyniesie po prostu odwrotny skutek od zamierzonego, a do tego będzie kosztowne. Właśnie dlatego zajmiemy się dziś opisem narzędzi, które oferuje Marketing Cloud, a służą one gromadzeniu oraz analizie danych. Dzięki nim, można swobodnie zbierać informacje historyczne w odniesieniu do konkretnej osoby, a następnie na ich podstawie zdecydować, w jaki sposób będziemy przesyłać jej wiadomości. Jeśli odpowiednio wykorzysta się tę wiedzę, zmniejszy się prawdopodobieństwo bycia ignorowanym oraz odbiór naszej reklamy jako spam lub natręctwo.

Gdy dotrzemy do miejsca, gdzie zdobyliśmy uwagę odbiorcy, to niezwykle ważnym aspektem jest przekazywana treść. Tworząc treści marketingowe powinno się sięgać po wiedzę o subskrybentach i wykorzystać informacje do personalizacji wiadomości. Na przykład można utworzyć emaila, który będzie przedstawiał odbiorcy konkretne produkty w oparciu o historię jego zamówień lub pokazywał niedalekie wydarzenia, które dopasują się do jego zainteresowań. Przy pomocy zaledwie kilku kliknięć możemy zsynchronizować Marketing Cloud z innymi produktami Salesforce, umożliwiając w ten sposób jednoczesne wykorzystywanie pochodzących z nich danych do efektywnej personalizacji jak i budowanie dokładniejszych profili kontrahentów. Tak samo proste jest zintegrowanie systemu z mobilną aplikacją lub innym systemem zewnętrznym za pomocą SOAP, REST Api i serwerów SFTP.

Kolejnym bardzo ważnym parametrem każdego systemu CRM jest możliwość rozbudowy. Salesforce, informacjami zbieranymi od klientów na portalu Idea Exchange aktualizuje i ulepsza platformę wprowadzając nowe funkcjonalności, udostępniając je co parę miesięcy w releasach. Zakres tych działań jest szczegółowo opisywany w rozbudowanych Release Notes, co znacznie przyśpiesza przetestowanie oraz w razie potrzeby wprowadzenie nowych funkcji. Każda modyfikacja platformy udostępniana jest użytkownikom bez żadnych opłat. Sam dostęp do produktów Salesforce robiony jest przez zakup konkretnych licencji, a dodatkowo istnieje możliwość zainstalowania funkcjonalności ze sklepu App Exchange, który posiada różnorodne rozszerzenia od gotowych aplikacji i narzędzi aż do zestawów komponentów, raportów i dashboardów.

CRM Salesforce jest całkowicie oparty na działaniu w chmurze, dlatego po wdrożeniu znikają problemy z utrzymaniem infrastruktury serwerów, a jest to niewątpliwie ogromnym plusem. Klienci Salesforce domyślnie korzystają również z tego. Już od 2020, kiedy to powstał SalesforceHyperforce można przenieść część platformy na publiczne chmury takie jak AWS czy Azure, a to z kolei pozwala na budowanie bardziej skalowanych rozwiązań. Obecnie Salesforce oferuje dostęp do takich modeli chmur jak SaaSoraz PaaS (Force.com i Heroku). Warstwa SaaS, daje ogromną możliwość korzystania z szerokiej gamy gotowych produktów Salesforce pomagających w szybkim rozszerzaniu procesów związanych z sales, service, marketing, e-commerce, integracjami oraz analizą danych. Warstwa PaaS unowocześnia procesy automatyzacji handlowej poprzez możliwość implementacji niestandardowej logiki biznesowej lub narzędzi point-and-click. Instrumenty te umożliwiają konfigurację dostępu oraz widoczności danych w zależności od profilu oraz roli użytkownika. Dobrą praktyką wskazaną przez Salesforce jest to, że przed budowaniem funkcji w kodzie najpierw należy wprowadzić ją używając narzędzi point-and-cklick, gdyż znacząco przyśpiesza implementację oraz redukuje koszty zmian i utrzymania.

Salesforce udostępnia mechanizmy umożliwiające nam zadbanie o jakość danych naszego systemu dzięki zasadzie walidacji i powielania danych. Istotne jest również to, że w trosce o najwyższy poziom bezpieczeństwa, szybkość oraz dostępność, usługi Salesforce monitorowane są przez całą dobę, a informacje o aktualnym stanie serwisów, nadchodzących releasach czy ewentualnych błędach pokazywane są na portalu trust.salesforce.com.

Nie można ukryć, że wdrożenie systemu CRM jest najczęściej związkiem na wiele lat, z którego nie da się bezproblemowo wydostać, dlatego do podjęcia ostatecznej decyzji należy podejść bardzo ostrożnie i wybrać taki system, który spełni nasze wszystkie wymagania. Ofercie Salesforce zaufały już największe światowe firmy, w związku z czym już samo korzystnie z niego uwiarygodnia nasz biznes. To właśnie dzięki tej platformie, można ulepszać procesy wykorzystując udogodnienia najnowszych technologii i używać wielu gotowych rozwiązań mogących istotnie zwiększyć performance firmy. Oczywistym jest, że im więcej informacji znajdzie się w systemie CRM tym lepiej będzie można obsłużyć naszych klientów, ale również będziemy w stanie opracować lepszą strategię sprzedażową, lepiej dobierać oraz optymalizować zasoby podczas tradycyjnej obsługi,  a także analizować i dopasowywać przyszłą sprzedaż.

Pozostałe wpisy

Kilka cech dobrego programisty

Kilka cech dobrego programisty

Co to tak naprawdę znaczy być dobrym programistą? Czy to powołanie, rzemiosło, hobby, a może droga do lepszej przyszłości? Jakie cechy trzeba posiadać, aby się realizować w tej dziedzinie, co robić a czego nie, na co położyć szczególny nacisk, aby się rozwijać jako...

czytaj dalej
Salesforce, kiedy po niego sięgnąć?

Salesforce, kiedy po niego sięgnąć?

Kiedy mamy dobre relacje z klientami to przekłada się to bezpośrednio na rozwój firmy. Jeśli pragniemy, aby zamówienia klientów były obsługiwane jak najszybciej, ale jednocześnie jak najlepiej to wcześniej czy później musimy „zasięgnąć języka”, a nawet poprosić o...

czytaj dalej
Wakacje, znów idą wakacje…

Wakacje, znów idą wakacje…

Większość z nas po cały roku pracy, obowiązków i innych stresujących sytuacji życiowych z utęsknieniem czeka na wymarzony urlop. Niektórzy tęsknią za wspaniałymi rajskimi plażami, inni za szczytami gór i leśnych ścieżek, a jeszcze inni planują wyjazd na polską,...

czytaj dalej