Zwiększenie wydajności firmy dzięki Sales Cloud
Dział sprzedaży to podstawa każdej firmy, ponieważ zapewnia stały dopływ nowych klientów. Dlatego należy zadbać, aby dostarczyć mu odpowiednich narzędzi, które w tym pomogą, jednocześnie pozwalając utrzymać relacje z obecnymi kontrahentami. Platforma Salesforce powstała w celu automatyzacji procesów sprzedażowych, jednym z jej produktów jest Sales Cloud wspierający sprzedawców w ich codziennej pracy.
Aby sprzedaż ruszyła najpierw musi być pozyskany klient. Źródłem leada (potencjalnego klienta Salesforca) może być sprzedawca, formularz na stronie internetowej albo kampania marketingowa. Poprzez zaawansowane mechanizmy lead zostaje automatycznie przypisany do odpowiedniego sprzedawcy lub nawet całego zespołu. Osoba, która będzie się zajmowała przyszłym klientem
z poziomu aplikacji widzi wszystkie kroki jakie musi podjąć, aby wykonać konwersję. Po udanej weryfikacji lead jest natychmiast przekonwertowany do klienta i szansy sprzedażowej nazywanej Opportunity. Konwersja pozwala na szybkie i łatwe raportowanie, które jest podstawą do wykazania skuteczności oraz pokazania całej kondycji zespołu sprzedażowego. Podczas procesu konwersji system automatycznie przeszuka bazę obecnych klientów w celu uniknięcia dublowania rekordu oraz automatycznie zawiadomi inne zainteresowane osoby o powstałej okazji. Pozyskanie leada zakłada, że powinna powstać szansa sprzedażowa, która jest sercem każdego procesu sprzedaży oraz centrum dowodzenia. To właśnie dzięki niemu dostaniemy dostęp do wszelakich ważnych informacji na temat przebiegu sprzedaży oraz następnych krokach które należy podjąć. Same możliwości dopasowania modułu do modelu sprzedażowego firmy praktycznie nie ma ograniczeń. W obrębie platformy dostępne są takie działania jak np.: tworzenie zespołów sprzedażowych, zarządzanie katalogami produktowymi oraz samymi produktami, tworzenie zadań, zamówień, kontraktów.
Salesforce ma wbudowany mechanizm akceptacji, aby w łatwy sposób można zautomatyzować wszystkie procesy wymagające potwierdzenia przez przełożonego, jak na przykład obniżki na produkty. Kiedy mamy do czynienia z bardzo skomplikowanym modelem sprzedażowym można rozszerzyć platformę o produkt CPQ (ConfigurePriceQuote), który ma bardzo rozbudowane moduły
z zakresu konfiguracji produktów i cenników oraz generowanie faktur. Dzięki dostępnym narzędziom można zdecydowanie ulepszyć pracę sprzedawcy poprzez powierzenie platformie wykonania cyklicznych zadań. W rezultacie zespół może się całkowicie skupić na kliencie i jego potrzebach, zamiast marnować czas na wykonywanie rutynowych czynności w systemie. Idealnym przykładem automatyzacji jest tworzenie alertów o kolejnych zadaniach do wykonania np. kontakt z klientem, wysłanie do niego e-maila z ankietą badająca satysfakcję po zakończonej transakcji. Automatyzacja to nie tylko e-maile czy tworzenie zadań, można też tworzyć moduły, które wykonają złożone operacje biznesowe.
Rozpoczynając korzystanie z Salesforce, każdy użytkownik otrzymuje dostęp do aplikacji mobilnej, która umożliwia sprzedawcy korzystania ze wszystkiego, co jest dostępne z poziomu portalu internetowego. Poprzez odpowiednią konfigurację można łatwo zoptymalizować konkretne potrzeby zespołu sprzedażowego, który może jeszcze efektywniej wykonywać swoje zadania w systemie. Dodatkowo, jeśli działania są prowadzone w trybie offline, a wykonywane operacje są rejestrowane, to w momencie uzyskania dostępu do Internetu są automatycznie synchronizowane.
Istotnym elementem platformy są możliwości kolaboracji z wykorzystaniem produktu pod nazwą Chatter. Wszyscy użytkownicy dostają narzędzie, poprzez które łatwo mogą się komunikować
z pozostałymi członkami firmy tworząc posty, notatki, udostępniając pliki, a cały zawiły proces jest osadzony w pewnym kontekście i na platformie Salesforce.
Użycie właśnie tej platformy wcale nie musi ograniczać się tylko do wsparcia pracowników wewnętrznych firmy. Jeśli zakład konstruuje sieć sprzedażową we współpracy z partnerami, to idealny kanał komunikacyjny dostarczy Parter Portal. To serwis internetowy, do którego mają dostęp wybrani partnerzy i mogą zgłaszać tam leady, tworzyć szanse sprzedażowe oraz profile klientów. Posługując się rozwiązaniami działającymi na Salesforce team handlowy ma również dostęp do danych z poziomu aplikacji sprzedażowej. Umożliwia pogłębienie możliwości raportowania skuteczności partnerów poprzez analizę wygenerowanych profili kontrahentów w czasie rzeczywistym. Każdy istniejący produkt CRM ma swoje zalety i wady. Salesforce wychodzi poza dział sprzedaży, integrując pracę sprzedawców z kadrą utrzymania i marketingu oraz partnerami firmy, zezwalając na szybkie i efektywne dotarcie do klientów z ofertą, której potrzebuje.
Other entries
Słowniczek pojęć internetowych cz.2
Dziś dalsza część słowniczka pojęć związanych z pojęciami internetowymi, które są używane codziennie, a mogą być nie do końca nam znane. Digitalizacja — to cyfrowa postać, która jest nadawana pismom i dokumentom zawartych na nośnikach danych. E- administracja...
Słowniczek pojęć internetowych cz.1
W XXI w. prawie każdy i to bez względu na to, ile ma lat, codziennie siada do komputera, laptopa czy innego urządzenia, gdzie w szerokim zakresie może korzystać z Internetu. Ktoś skończył szkołę czy uczelnie o profilu informatycznym, ktoś inny zdobył wiedzę na kursach...
Na jakich stanowiskach pracują programiści?
Intensywny wzrost nowych technologii sprawia, że również stanowiska pracy w branży IT ewoluują w ogromnym tempie. Autorzy oprogramowania wpływają już praktycznie na każdy aspekt naszego życia. Firmy o różnym profilu, coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania...