Salesforce CRM, a sprzedaż

23 czerwca 2021

Sprzedaż nie była nigdy tak łatwa


W dobie internetu i ogromnych możliwości, jakie nam daje Salesforce – największy i najprężniej rozwijający się CRM na świecie, sprzedaż nie była nigdy tak łatwa. To rozwiązanie, które jest najbardziej poszukiwane przez największe koncerny, firmy z każdej branży zarówno w handlu, marketingu czy analityce.

Wielorakość dostępnych wariantów w tej technologii daje możliwość zbudowania dowolnego procesu biznesowego tak, aby jak najbardziej usprawnić działanie danej firmy. Pozyskanie odpowiednich prognoz zawsze stanowiło zagadkę dla wielu biznesów. Czasem specjaliści od stawiania prognoz mówią, że używają czarów do wykonywania swoich przewidywań. Wiele biznesów posiada odpowiedni zasób danych, aby wykreować dokładne prognozy, ale nie ma narzędzi, które mogłyby je stworzyć. Możliwości prognozowania i analityki zastosowanej w CRM Salesforce są ogromne. Prognozowanie przy pomocy danych zebranych przez wszystkie systemy w firmie pomaga biznesom odpowiedzieć czy są w stanie stworzyć między innymi portfel klientów, na czas lub jakie narzędzia będą potrzebne w łańcuchu dostaw, czy po prostu najefektywniej zarządzać finansami w firmie.

 

Technologia, ludzie i procesy


Prognozowanie i analityka oparta jest o trzy potężne filary, a mianowicie: technologię, ludzi i procesy. Technologia, która jest obecnie potęgą, a szczególnie narzędzie, jakim jest Salesforce. Ludzie – w szacowaniu sprzedaży ważne o ile nie najważniejsze to dać zespołowi i liderom oprogramowanie CRM i wyszkolić ich w działaniu modułu prognoz. Pracownicy ci muszą posiadać ogromną wiedzę o systemie, ponieważ to oni pozyskują najwięcej danych do systemu, jeśli te dane wprowadzają pracownicy działu handlowego, będą to prognozy najbardziej rzetelne. Procesy – wszystkie dane należy sprawdzać od dołu organizacji i stopniowo, piąć się wzwyż struktury firmy. Oznacza to, że analizy powinny być zbierane z poziomu pojedynczego pracownika, zespołu, działu a na końcu całej firmy.

Salesforce Forecasting to strategiczny moduł systemu CRM Salesforce, który zajmuje się planowaniem sprzedaży  przychodów firmy, używa danych generowanych przez wszystkich pracowników firmy, aby tworzyć przejrzyste tabele i grafy prezentujące dane.

Po co CRM w organizacji?


Wiele osób zastanawia się wciąż, po co CRM w organizacji? Mamy przecież do dyspozycji pocztę e-mail, ERP i inne formy komunikacji. Nowoczesne platformy takie jak właśnie Salesforce dają znacznie więcej i przynoszą firmie wymierne korzyści. Dlaczego warto wykorzystać potencjał CRM? Salesforce to zestaw narzędzi, które są w stanie ulepszyć działanie firmy, jednak sam nie wystarczy, potrzebne są jeszcze pomysły jak je skutecznie wykorzystać. Wiemy, że utrzymanie obecnego klienta jest łatwiejsze niż zdobycie nowego. System CRM szybko i z łatwością identyfikuje takiego interesariusza, konkretny moduł rozpozna numer istniejący już w naszej bazie i wyrzuci nam na ekran wszystkie dodatkowe informacje o nim. To pozwoli nam na skuteczną sprzedaż lub zadbanie o lojalność wobec stałych klientów. Dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie określić potrzeby klienta, zaoferować np. upust za wieloletnią współpracę czy jakiś inny atrakcyjny benefit. CRM coraz częściej jest ściśle powiązany z portalami społecznościowymi.

Odpowiednie narzędzia umożliwiają szybko odszukać informację o naszej marce tudzież konkurencji i odpowiednio zareagować. FB, Instagram czy każdy inny portal to opcja budowania wizerunku, ale też zbieranie leadów. Dzięki analizie zakupowej z łatwością odszukamy klientów strategicznych dla firmy i potraktować ich priorytetowo. Dbając o kontrahentów przynoszących największe zyski dla firmy, mamy szansę ich zatrzymać na dłużej, a także zadbać o nasz wizerunek. Salesforce to również Marketing Cloud i inne narzędzia pozwalające wykorzystać dane z CRM do działań marketingowych. Dzięki temu możemy zautomatyzować wysyłkę e-mail tak, aby trafiły do poszczególnych klientów w odpowiednim momencie, co daje możliwość udanego targetowania reklam oraz ich lokowania.

Z pozycji szefa CRM to także sposób na kontrolę nad całym zespołem sprzedawców, można bowiem, w istotny sposób ingerować w działania handlowców sprawdzając, czy podejmują odpowiednie kroki w celu pozyskania nowych klientów oraz, czy obecni klienci otrzymali wszystkie możliwe profity. Należy wspomnieć, że platforma Salesforce oparta jest o chmurę, a to daje możliwości stałego dostępu do systemu niezależnie od tego gdzie aktualnie jesteśmy. To wspaniałe narzędzia dla handlowców pracujących w terenie, ale również idealne dla osób zarządzających, które mogą tę pracę śledzić w dowolnym momencie. Status klienta nie jest tajemnicą nawet przy sporadyczny spotkaniu. Twój biznes jest po prostu zawsze z Tobą. Nowoczesny zaawansowany CRM możemy całkowicie dostosować do naszych potrzeb. Wiele aplikacji i modułów w połączeniu z innymi rozwiązaniami IT sprawia, że system daje kolejne możliwości gdy tylko ich potrzebujemy.

 

Komunikacja firmowa


Komunikacja firmowa to rzecz bardzo ważna a często zaniedbywana szczególnie w średnich i małych przedsiębiorstwach. Jeśli myślicie, że ktoś ze współpracowników domyśli się naszych intencji czy podjętych działań to się mylicie, dlatego tak istotna zaplanowana strategia komunikacji wewnętrznej.

CRM jest doskonałym narzędziem szczególnie wtedy gdy oferujemy czat wewnątrz zespołu. Dobra komunikacja sprawi, że praca zespołowa będzie bardziej efektywna. Doskonałym elementem jest też baza wiedzy o firmie, jej produktach gdzie można zamieścić wszystko, co o nich niezbędne, łącznie z szablonami odpowiedzi, schematami działania, zastosowanymi rozwiązaniami czy niezbędnymi procedurami. Systemy CRM dają praktycznie nieograniczone możliwości, należy tylko je umiejętnie wykorzystać i wdrożyć w życie, a efektywne wykorzystanie przełoży się bezpośrednio na wyniki i funkcjonowanie firmy.

Pozostałe wpisy

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zawody przyszłości w branży IT (część 3)

Zgodnie z obietnicą przedstawimy Wam dziś kolejne zawody, które wchodzą z rozmachem na rynek pracy w branży IT i zaczniemy od: Trener / Mentor IT — zapotrzebowanie na specjalistów w IT to gorący temat i sprawia, że akurat w sferze szkoleń tworzy się nisza, a to z...

czytaj dalej
Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zawody przyszłości w branży IT (część 2.)

Zaciekawiła Was pierwsza część artykułu o zawodach, które obecnie wchodzą na rynek pracy? Dziś przybliżymy Wam kolejne. Analityk Danych (ang. Data Scientist) — firmy i przedsiębiorstwa gromadzą coraz więcej danych każdego dnia. Dlatego też eksperci data science są...

czytaj dalej
Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Kilka zawodów przyszłości w branży IT (część 1.)

Branża technologiczna kwitnie i tworzy ogromną liczbę zawodów przyszłości. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby przekonać się, które stanowiska są topie, a zarazem są najlepiej płatnymi stanowiskami w branży technologicznej. Zaletą tych profesji jest to, że w wielu...

czytaj dalej