Salesforce CRM, a sprzeda偶

23 czerwca 2021

Sprzeda偶 nie by艂a nigdy tak 艂atwa


W dobie internetu i ogromnych mo偶liwo艣ci, jakie nam daje Salesforce – najwi臋kszy i najpr臋偶niej rozwijaj膮cy si臋 CRM na 艣wiecie, sprzeda偶 nie by艂a nigdy tak 艂atwa. To rozwi膮zanie, kt贸re jest najbardziej poszukiwane przez najwi臋ksze koncerny, firmy z ka偶dej bran偶y zar贸wno w handlu, marketingu czy analityce.

Wielorako艣膰 dost臋pnych wariant贸w w tej technologii daje mo偶liwo艣膰 zbudowania dowolnego procesu biznesowego tak, aby jak najbardziej usprawni膰 dzia艂anie danej firmy. Pozyskanie odpowiednich prognoz zawsze stanowi艂o zagadk臋 dla wielu biznes贸w. Czasem specjali艣ci od stawiania prognoz m贸wi膮, 偶e u偶ywaj膮 czar贸w do wykonywania swoich przewidywa艅. Wiele biznes贸w posiada odpowiedni zas贸b danych, aby wykreowa膰 dok艂adne prognozy, ale nie ma narz臋dzi, kt贸re mog艂yby je stworzy膰. Mo偶liwo艣ci prognozowania i analityki zastosowanej w CRM Salesforce s膮 ogromne. Prognozowanie przy pomocy danych zebranych przez wszystkie systemy w firmie pomaga biznesom odpowiedzie膰 czy s膮 w stanie stworzy膰 mi臋dzy innymi portfel klient贸w, na czas lub jakie narz臋dzia b臋d膮 potrzebne w 艂a艅cuchu dostaw, czy po prostu najefektywniej zarz膮dza膰 finansami w firmie.

 

Technologia, ludzie i procesy


Prognozowanie i analityka oparta jest o trzy pot臋偶ne filary, a mianowicie: technologi臋, ludzi i procesy. Technologia, kt贸ra jest obecnie pot臋g膮, a szczeg贸lnie narz臋dzie, jakim jest Salesforce. Ludzie – w szacowaniu sprzeda偶y wa偶ne o ile nie najwa偶niejsze to da膰 zespo艂owi i liderom oprogramowanie CRM i wyszkoli膰 ich w dzia艂aniu modu艂u prognoz. Pracownicy ci musz膮 posiada膰 ogromn膮 wiedz臋 o systemie, poniewa偶 to oni pozyskuj膮 najwi臋cej danych do systemu, je艣li te dane wprowadzaj膮 pracownicy dzia艂u handlowego, b臋d膮 to prognozy najbardziej rzetelne. Procesy – wszystkie dane nale偶y sprawdza膰 od do艂u organizacji i stopniowo, pi膮膰 si臋 wzwy偶 struktury firmy. Oznacza to, 偶e analizy powinny by膰 zbierane z poziomu pojedynczego pracownika, zespo艂u, dzia艂u a na ko艅cu ca艂ej firmy.

Salesforce Forecasting to strategiczny modu艂 systemu CRM Salesforce, kt贸ry zajmuje si臋 planowaniem sprzeda偶y  przychod贸w firmy, u偶ywa danych generowanych przez wszystkich pracownik贸w firmy, aby tworzy膰 przejrzyste tabele i grafy prezentuj膮ce dane.

Po co CRM w聽organizacji?


Wiele os贸b zastanawia si臋 wci膮偶, po co CRM w聽organizacji? Mamy przecie偶 do dyspozycji poczt臋 e-mail, ERP i inne formy komunikacji. Nowoczesne platformy takie jak w艂a艣nie Salesforce daj膮 znacznie wi臋cej i przynosz膮 firmie wymierne korzy艣ci. Dlaczego warto wykorzysta膰 potencja艂 CRM? Salesforce to zestaw narz臋dzi, kt贸re s膮 w stanie ulepszy膰 dzia艂anie firmy, jednak sam nie wystarczy, potrzebne s膮 jeszcze pomys艂y jak je skutecznie wykorzysta膰. Wiemy, 偶e utrzymanie obecnego klienta jest 艂atwiejsze ni偶 zdobycie nowego. System CRM szybko i z 艂atwo艣ci膮 identyfikuje takiego interesariusza, konkretny modu艂 rozpozna numer istniej膮cy ju偶 w naszej bazie i wyrzuci nam na ekran wszystkie dodatkowe informacje o nim. To pozwoli nam na skuteczn膮 sprzeda偶 lub zadbanie o lojalno艣膰 wobec sta艂ych klient贸w. Dzi臋ki temu systemowi jeste艣my w stanie okre艣li膰 potrzeby klienta, zaoferowa膰 np. upust za wieloletni膮 wsp贸艂prac臋 czy jaki艣 inny atrakcyjny benefit. CRM coraz cz臋艣ciej jest 艣ci艣le powi膮zany z portalami spo艂eczno艣ciowymi.

Odpowiednie narz臋dzia umo偶liwiaj膮 szybko odszuka膰 informacj臋 o naszej marce tudzie偶 konkurencji i odpowiednio zareagowa膰. FB, Instagram czy ka偶dy inny portal to opcja budowania wizerunku, ale te偶 zbieranie lead贸w. Dzi臋ki analizie zakupowej z 艂atwo艣ci膮 odszukamy klient贸w strategicznych dla firmy i potraktowa膰 ich priorytetowo. Dbaj膮c o kontrahent贸w przynosz膮cych najwi臋ksze zyski dla firmy, mamy szans臋 ich zatrzyma膰 na d艂u偶ej, a tak偶e zadba膰 o nasz wizerunek. Salesforce to r贸wnie偶 Marketing Cloud i inne narz臋dzia pozwalaj膮ce wykorzysta膰 dane z CRM do dzia艂a艅 marketingowych. Dzi臋ki temu mo偶emy zautomatyzowa膰 wysy艂k臋 e-mail tak, aby trafi艂y do poszczeg贸lnych klient贸w w odpowiednim momencie, co daje mo偶liwo艣膰 udanego targetowania reklam oraz ich lokowania.

Z pozycji szefa CRM to tak偶e spos贸b na kontrol臋 nad ca艂ym zespo艂em sprzedawc贸w, mo偶na bowiem, w istotny spos贸b ingerowa膰 w dzia艂ania handlowc贸w sprawdzaj膮c, czy podejmuj膮 odpowiednie kroki w celu pozyskania nowych klient贸w oraz, czy obecni klienci otrzymali wszystkie mo偶liwe profity. Nale偶y wspomnie膰, 偶e platforma Salesforce oparta jest o chmur臋, a聽to daje mo偶liwo艣ci sta艂ego dost臋pu do systemu niezale偶nie od tego gdzie aktualnie jeste艣my. To wspania艂e narz臋dzia dla handlowc贸w pracuj膮cych w terenie, ale r贸wnie偶 idealne dla os贸b zarz膮dzaj膮cych, kt贸re mog膮 t臋 prac臋 艣ledzi膰 w dowolnym momencie. Status klienta nie jest tajemnic膮 nawet przy sporadyczny spotkaniu. Tw贸j biznes jest po prostu zawsze z Tob膮. Nowoczesny zaawansowany CRM mo偶emy ca艂kowicie dostosowa膰 do naszych potrzeb. Wiele aplikacji i modu艂贸w w po艂膮czeniu z innymi rozwi膮zaniami IT sprawia, 偶e system daje kolejne mo偶liwo艣ci gdy tylko ich potrzebujemy.

 

Komunikacja firmowa


Komunikacja firmowa to rzecz bardzo wa偶na a cz臋sto zaniedbywana szczeg贸lnie w 艣rednich i ma艂ych przedsi臋biorstwach. Je艣li my艣licie, 偶e kto艣 ze wsp贸艂pracownik贸w domy艣li si臋 naszych intencji czy podj臋tych dzia艂a艅 to si臋 mylicie, dlatego tak istotna zaplanowana strategia komunikacji wewn臋trznej.

CRM jest doskona艂ym narz臋dziem szczeg贸lnie wtedy gdy oferujemy czat wewn膮trz zespo艂u. Dobra komunikacja sprawi, 偶e praca zespo艂owa b臋dzie bardziej efektywna. Doskona艂ym elementem jest te偶 baza wiedzy o firmie, jej produktach gdzie mo偶na zamie艣ci膰 wszystko, co o nich niezb臋dne, 艂膮cznie z szablonami odpowiedzi, schematami dzia艂ania, zastosowanymi rozwi膮zaniami czy niezb臋dnymi procedurami. Systemy CRM daj膮 praktycznie nieograniczone mo偶liwo艣ci, nale偶y tylko je umiej臋tnie wykorzysta膰 i wdro偶y膰 w 偶ycie, a efektywne wykorzystanie prze艂o偶y si臋 bezpo艣rednio na wyniki i funkcjonowanie firmy.

Pozosta艂e wpisy

Trendy technologiczne na 2023 rok

Trendy technologiczne na 2023 rok

W obecnym 艣wiecie, w kt贸rym kr贸luj膮 ju偶 r贸偶ne technologie, z dnia na dzie艅 powstaj膮 kolejne bardziej zaawansowane rozwi膮zania. To w艂a艣nie dzi臋ki tym technologiom niekt贸rzy stawiaj膮 na rozw贸j rozszerzonej rzeczywisto艣ci, aby stworzy膰 kopi臋 realnego 艣wiata. Dzi臋ki takim...

czytaj dalej
Chmura obliczeniowa – jej zalety i wady

Chmura obliczeniowa – jej zalety i wady

Chmura obliczeniowa to istotny fenomen w dzisiejszych czasach. Znalaz艂a zastosowanie w praktycznie ka偶dej dzia艂alno艣ci bez wzgl臋du na jej wielko艣膰. Zar贸wno ma艂e, jak i du偶e firmy potrafi膮 w pe艂ni wykorzysta膰 jej mo偶liwo艣ci. Najtrudniejszy jest pierwszy krok, kiedy si臋...

czytaj dalej