Pozycjonowanie, co to jest?

1 listopada 2021

Na wstępie należy zauważyć, że jest to tak rozległy temat a samo zagadnienie skomplikowane, opisanie wszystkiego krok po kroku zajęłoby sporo czasu, a i przeczytanie samego tekstu też może znudzić, zatem opiszmy to najkrócej jak to możliwe z zachowaniem najważniejszych informacji, i jego istoty. To proces, który pozwala na zwiększenie widoczności stron, witryn pośród wyników wyszukiwarek. Użytkownik wpisuje słowo klucz, a wyszukiwarka wyrzuca witryny, które odpowiadają wpisanemu słowu.

Google (97% użytkowników) zapewnia swoim użytkownikom zawsze te strony, które najbardziej będą pasowały do słowa kluczowego i będą zawierały odpowiednie informacje. Spełniają one jeszcze inne wymagania. Wśród nich należy wyliczyć odpowiednią prędkość ładowania strony, bezpieczeństwo, a przede wszystkim użyteczność. Na pierwszym miejscu znajdują się witryny, które są na bieżąco optymalizowane przez roboty indeksujące Google i spełniają oczekiwania użytkownika.

Każdy właściciel strony internetowej, któremu zależy na popularności, zainwestuje w pozycjonowanie. Lokata, na której pojawi się dana strona, zależy głównie od optymalizacji samej strony oraz doborze fraz i innych działań pozycjonerskich, które spowodują, że będzie się ona plasować jako pierwsza pod słowami kluczowymi. Pozycjonowanie można podzielić na dwie opcje, czyli działanie dokonane na stornie oraz poza nią tzw. off-site i on-site. Istnieje kilka czynników znacząco wpływających na widoczność witryny to m.in. poprawność kodu witryny internetowej, linkowanie przez zewnętrzne serwisy, struktura strony oraz optymalizacja pod SEO.

Czym jest SEO?

To audyt, który umożliwia zbadanie poziomu optymalizacji, wyszukanie błędów i określenie potencjału witryny. Największe jednak znaczenie ma dobór słów kluczowych, błędny dobór sprawi, że witryna będzie pozycjonowała na złe frazy. Słowa klucze pod lokatę dobiera się pod względem dziedziny i tematyki strony, konkurencyjności, oczekiwań grupy docelowej.

Kolejnym krokiem jest optymalizacja samej witryny, czyli szlifuje się jej strukturę, nawigację, dopasowuje pod roboty i tak tworzy się nagłówki, meta opisy, naprawia inne elementy techniczne strony. Istotnym elementem jest pozycjonowanie off-side, które zdobywa linki przychodzące o dużej wartości. Konkretny zakres linkowanie sprawia, iż Google widzi, że polecana przez inne serwisy strona spełnia odpowiednie kryteria i automatycznie plasuje ją wysoko w wyszukiwanych. Należy zadbać też o to, aby było dużo treści, a opisy umieszczać jak najczęściej mając na uwadze przejrzystość strony, a im więcej tekstu, tym lepiej.

Google postrzega daną stronę jako wartościową dla internautów, gdyż skrupulatnie opisuje i wyczerpuje dany temat. Nie mniej ważną sprawą jest stosowanie nagłówków. Powinny się w nim znaleźć informacje, co znajdzie się w danym akapicie. Tekst z takim sygnałem jest bardziej czytelny dla użytkowników i powoduje, iż internauta chętniej tam zajrzy w przeciwieństwie do jednolitego tekstu, a brak nagłówków powoduje dezinformację i trudno się zorientować, o czym będzie tekst i czy jest wart poświęcenia uwagi.

Równie ważny jest też ogólny wygląd tekstu i strony, bo przecież nagłówki to nie wszystko. Świetnie na wygląd stront działa pogrubienie najważniejszych wyrazów. Z powodzeniem można użyć wypunktowania czy infografikę to sprawi, że całość będzie przyjazna i czytelna dla użytkownika. Pozycjonowanie to w dzisiejszych czasach absolutna podstawa marketingu, bo w profesjonalny sposób sprawi, że Twoja strona zyska na popularności i widoczności, a efekty dają wymierne korzyści.

 

Wyliczyć tu należy:

  • Wzrost popularności
  • Rozpoznawalność marki i logo
  • Lepszy wizerunek firmy
  • Zwiększenie zamówień
  • Wyprzedzenie konkurencji

Musimy też mieć na względzie, że wysokiej pozycji w Google nie uzyskuje się z dnia na dzień. To dość czasochłonny proces jednak przynosi wiele korzyści, że jest opłacalny i warto poczekać na efekty. Jeśli strona znajdzie się na pierwszych 10 lokatach, to jej popularność zdecydowanie wzrośnie, ponieważ użytkownicy rzadko zaglądają na dalsze pozycje wyszukiwania.

Wysoka pozycja w Google ma wielkie znaczenie nie tylko dla firm, blogów, ale nade wszystko dla sklepów internetowych, gdyż ma wpływ na wizerunek firmy i jego bezpośrednie zyski. Mogłoby się wydawać, że starania by strona osiągała jak najwyższe miejsce to strata czasu, bo można skorzystać z płatnych reklam, ale warto uwzględnić fakt, że wielu użytkowników nie wchodzi w płatne reklamy, więc warto zadbać o najlepszą lokatę w bezpłatnych wynikach.

Strony posiadające najwyższą pozycję odbierane są jako rzetelne i merytoryczne, a przecież właśnie o to chodzi. Pozycjonowanie ma zdecydowaną przewagę nad innymi formami reklamy, ponieważ jest bezpośrednio kierowane do ludzi zainteresowanych danymi produktami czy usługami, a więc zwiększa skuteczność marketingową. Lokowanie stron to obszerne zagadnie, a wszystkie działanie z nim związane należy wykonywać w sposób systematyczny i ciągły. Najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie tego procesu firmom, które zajmują się tym profesjonalnie, zapewniając satysfakcje swoim klientom.

Pozostałe wpisy

SQL i Ruby — języki programowania w pigułce

SQL i Ruby — języki programowania w pigułce

Czym jest SQL? Język SQL powstał w latach 70-tych ubiegłego wieku. Stworzyła go firma IBM. Jako pierwsza firma, która z niego skorzystała to firma Oracle. SQL to język, który jest wykorzystywany bez mała w każdej bazie danych, można wykonywać na nim...

czytaj dalej
Kobiety w branży IT

Kobiety w branży IT

Jeszcze do niedawna, kiedy padało słowo Programista, wyobraźnia podsuwała nam obraz młodego mężczyzny w okularach przed komputerem lub laptopem. Taki stan rzeczy uległ transformacji i coraz częściej na tym stanowisku pojawiają się kobiety, choć wielu sceptyków uważa,...

czytaj dalej
Service Cloud jako narzędzie obsługi klienta

Service Cloud jako narzędzie obsługi klienta

Obsługa klienta za pomocą Salesforce Service Cloud…. Jeśli jesteś właścicielem firmy to Salesforce stanie się twoim sprzymierzeńcem na każdym kroku. Salesforce to system mnóstwa narzędzi, które usprawnią działanie firmy i podniosą jakość i wydajność pracy...

czytaj dalej