Trendy w branży IT na 2021 rok

2 sierpnia 2021

Rok 2020 to rewolucyjne zmiany wymuszone przez pandemię korona wirusa obejmujące całą branżę IT. Bezprecedensowe wyzwania społeczne i gospodarcze zapoczątkowały transformację, której ciąg dalszy obserwujemy w 2021 roku.

 

Trendy w branży IT na 2021 rok: AI, mobilność i dostępność

Elastyczność to główny trend mający swoje odzwierciedlenie w działaniach firm programistycznych. Rok 2020 pokazał, że to właśnie ona stała się głównym czynnikiem prowadzącym do wzmożenia działań dostosowujących biznesy do zmieniających się warunków. Innowacyjność to podstawa rozwiązań. Swoje miejsce na podium w innowacyjności znalazła sztuczna inteligencja, znamionuje ją skalowalność, niezawodność i automatyzacja procesów.

Jest ona wydajna, łatwo dostępna, a przy tym możliwa do dopasowania do wymagań niemal każdego przedsiębiorstwa, a wprowadzenie jej do głównego procesu rozwoju oprogramowania staje się kluczem do sukcesu. Dopiero takie działanie jest w stanie zagwarantować, że będzie ona działać jako dedykowane narzędzie, a nie jako często pomijany dodatek do codziennej pracy.

 

Całościowe projektowanie ścieżki klienta- widok 360 stopni

Potrzeby klienta zmieniły się znacząco, oczekuje on całościowych rozwiązań, dostosowanych indywidualnie do jego potrzeb. Podsumowując, klient ma czuć, że znajduje się w centrum zainteresowania, a firma, z którą ma kontakt dokładnie wie, jakie są jego potrzeby, zainteresowania i wymagania. Jednocześnie dostęp do usług musi być zagwarantowany z dowolnego urządzenia i miejsca.

Poprzednie miesiące wykazały, że dodawanie opcji czy usług nie wystarcza. Jednak połączenie wszystkich dostępnych możliwości w jedną zintegrowaną platformę pozwala na danie klientowi komfortu oraz tworzy jego zaufanie do marki, buduje wizerunek i napędza sprzedaż. Wszystkie te możliwości daje Salesforce.

Prostota i automatyzm

Ze względu na pandemię dostępność sklepów stacjonarnych stała się mniejsza, bądź w ogóle przestała istnieć. Jednak dostęp do usług/sklepów dla klienta pozostał na tym samym poziomie, a niejednokrotnie stał się lepszy. Rozwiązania programistyczne też postępują w tym kierunku, cyfrowe muszą być dostosowane do zmiennych potrzeb klienta. Wielokanałowe połączenia, zdalne potwierdzenia tożsamości, platformy tworzące ścieżkę klienta to wszystko jest obecnie wymogiem, a nie dodatkiem.

Automatyzacja otwiera przed firmami szereg nowych możliwości. Redukcja kosztów, skrócenie czasu obsługi i dokładna analiza danych to tylko niektóre z nich. Wdrożenie modułów automatycznych jest jedną z największych szans związanych z rozwojem oprogramowania. To właśnie to usprawnienie pozwala na ograniczenie kłopotów związanych z codziennymi czynnościami – zarówno tymi finansowymi, jak i czysto procesowymi. Czeka nas hiperautomatyzacja, czyli automatyzacja wszystkich możliwych procesów – z korzyścią dla przedsiębiorstw i przy poklasku klientów, dla których szybsze, komfortowe załatwienie sprawy będzie zawsze na pierwszym miejscu.

 

Bezpieczeństwo w sieci

Cyberbezpieczeństwo jest najważniejszym procesem zachodzącym podczas transakcji, spotkań czy formalności, a cała ta działalność masowo została przeniesiona do internetu. Platforma, po której porusza się klient, musi być niezagrożona, to jej właściciel jest odpowiedzialny za to, aby podróż klienta była bezpieczna, szybka i dostosowana do jego potrzeb. Klient musi być strzeżony przy każdym kontakcie, służy do tego zdalna identyfikacja, bezpieczeństwo wrażliwych danych czy szyfrowanie informacji. Każda nowa funkcjonalność potrzebuje być sprawdzona, testowana i wdrażana ze szczególną odpowiedzialnością.

 

Jedyne co jest pewne to zmiana

Droga rozwoju oprogramowanie nie jest jeszcze ściśle wytyczona, programiści reagują na zmiany, których nie brakuje i nie będzie brakowało w przyszłych latach. Doświadczenie mówi nam, że zmiana to najpewniejsza rzecz, jaka nas czeka. Dostosowanie i elastyczność są na nią lekarstwem, potrafimy się adaptować do nowych warunków i to niezależnie od wybranych rozwiązań.

Pozostałe wpisy

Kilka cech dobrego programisty

Kilka cech dobrego programisty

Co to tak naprawdę znaczy być dobrym programistą? Czy to powołanie, rzemiosło, hobby, a może droga do lepszej przyszłości? Jakie cechy trzeba posiadać, aby się realizować w tej dziedzinie, co robić a czego nie, na co położyć szczególny nacisk, aby się rozwijać jako...

czytaj dalej
Salesforce, kiedy po niego sięgnąć?

Salesforce, kiedy po niego sięgnąć?

Kiedy mamy dobre relacje z klientami to przekłada się to bezpośrednio na rozwój firmy. Jeśli pragniemy, aby zamówienia klientów były obsługiwane jak najszybciej, ale jednocześnie jak najlepiej to wcześniej czy później musimy „zasięgnąć języka”, a nawet poprosić o...

czytaj dalej
Wakacje, znów idą wakacje…

Wakacje, znów idą wakacje…

Większość z nas po cały roku pracy, obowiązków i innych stresujących sytuacji życiowych z utęsknieniem czeka na wymarzony urlop. Niektórzy tęsknią za wspaniałymi rajskimi plażami, inni za szczytami gór i leśnych ścieżek, a jeszcze inni planują wyjazd na polską,...

czytaj dalej