19 maja 2021
Transformacja cyfrowa – jak się za to zabrać?
Klient w centrum zainteresowań? Tak, jak najbardziej, to konieczność, która daje szansę na zwiększenie obrotów i zysków.
Jak tego dokonać? Zacznij od zebrania zespołu w celu skompletowania koniecznych informacji: strategii biznesowej, celi i wyzwań związanych z doświadczeniem klienta i wiedzą pracowników. Przy odpowiednim zespole kluczowym krokiem w przeprowadzeniu cyfrowej transformacji jest stworzenie strategicznego planu innowacji, planu technologicznego przedstawiającego inicjatywy, które Twoje zespoły będą realizować w określonym czasie. Obejmuje to cele, kamienie milowe i wskaźniki KPI dla wszystkich zainteresowanych, od sprzedaży i marketingu po obsługę klienta.
- Pomysły zestawione z harmonogramem
- Cele krótko i długoterminowe
- Zasoby
- Kamienie milowe (daty wydania i przyłączania)
- Szkolenia
- Zarządzanie zmianami
- Wdrażanie i harmonogramy
- Aktualizacje
Transformacja cyfrowa — Od czego powinieneś zacząć?
Od ustalenia priorytetów, zadowoleni pracownicy i klienci skutkują zdecydowanym wzrostem przychodów. Na samym szczycie postaw najważniejsze potrzeby klientów i pracowników zwłaszcza tych, którzy mają największy, kluczowy wpływ na Twoją firmę i wskaźniki efektywności. Aby stworzyć mapę podróży klienta, przejrzyj opinie, sprawdź wyniki, ucz się, aby zebrać najważniejsze informacje. Posłuchaj pracowników i czerp z ich doświadczenia. Sprawdź interakcje klient-pracownik, znajdź punkty, w których występują tarcia. Krytyczne znaczenie ma również ustalenie oczekiwań.
Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji?
Zasoby to następna rzecz i tu pojawiają się pytania, na które trzeba jasno odpowiedzieć. Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji? Jakim budżetem dysponuje? Czy będzie potrzebowała partnera konsultingowego, który wniesie wiedzę branżową i technologiczną, tak aby projekt się powiódł i dał oczekiwany zysk? Potrzeby Twojej firmy, klientów i pracowników stale się zmieniają, żeby nowy system czy narzędzie spełniało Twoje oczekiwania przez długi czas będą potrzebne regularne przeglądy i optymalizacje.
Tylko całościowe, globalne myślenie przesunie Twoją firmę w kierunku zorientowania na klienta, a obecne możliwości biznesowe pozwolą znaleźć najlepszą technologię, jakiej wymaga Twoja firma do osiągnięcia celu.
Pozostałe wpisy
Trendy technologiczne na 2023 rok
W obecnym świecie, w którym królują już różne technologie, z dnia na dzień powstają kolejne bardziej zaawansowane rozwiązania. To właśnie dzięki tym technologiom niektórzy stawiają na rozwój rozszerzonej rzeczywistości, aby stworzyć kopię realnego świata. Dzięki takim...
Czy programista zostanie zastąpiony przez Sztuczną Inteligencję?
AI, czyli sztuczna inteligencja jest nam znana od mniej więcej 70-ciu lat. Kiedyś przemysł filmowy pokazywał filmy z udziałem AI, gdzie wysoko rozwinięte maszyny i roboty zdominowały Świat, ale na szczęście do takich scenariuszy daleko, co wcale nie oznacza, że to...
Chmura obliczeniowa – jej zalety i wady
Chmura obliczeniowa to istotny fenomen w dzisiejszych czasach. Znalazła zastosowanie w praktycznie każdej działalności bez względu na jej wielkość. Zarówno małe, jak i duże firmy potrafią w pełni wykorzystać jej możliwości. Najtrudniejszy jest pierwszy krok, kiedy się...