19 maja 2021

Transformacja cyfrowa – jak się za to zabrać?

Klient w centrum zainteresowań? Tak, jak najbardziej, to konieczność, która daje szansę na zwiększenie obrotów i zysków.

Jak tego dokonać? Zacznij od zebrania zespołu w celu skompletowania koniecznych informacji: strategii biznesowej, celi i wyzwań związanych z doświadczeniem klienta i wiedzą pracowników. Przy odpowiednim zespole kluczowym krokiem w przeprowadzeniu cyfrowej transformacji jest stworzenie strategicznego planu innowacji, planu technologicznego przedstawiającego inicjatywy, które Twoje zespoły będą realizować w określonym czasie. Obejmuje to cele, kamienie milowe i wskaźniki KPI dla wszystkich zainteresowanych, od sprzedaży i marketingu po obsługę klienta.

Co powinien zawierać Twój plan wprowadzania innowacji?
  • Pomysły zestawione z harmonogramem
  • Cele krótko i długoterminowe
  • Zasoby
  • Kamienie milowe (daty wydania i przyłączania)
  • Szkolenia
  • Zarządzanie zmianami
  • Wdrażanie i harmonogramy
  • Aktualizacje
 

Transformacja cyfrowa — Od czego powinieneś zacząć?

Od ustalenia priorytetów, zadowoleni pracownicy i klienci skutkują zdecydowanym wzrostem przychodów. Na samym szczycie postaw najważniejsze potrzeby klientów i pracowników zwłaszcza tych, którzy mają największy, kluczowy wpływ na Twoją firmę i wskaźniki efektywności. Aby stworzyć mapę podróży klienta, przejrzyj opinie, sprawdź wyniki, ucz się, aby zebrać najważniejsze informacje. Posłuchaj pracowników i czerp z ich doświadczenia. Sprawdź interakcje klient-pracownik, znajdź punkty, w których występują tarcia. Krytyczne znaczenie ma również ustalenie oczekiwań.

Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji?

Zasoby to następna rzecz i tu pojawiają się pytania, na które trzeba jasno odpowiedzieć. Czy Twoja firma sprosta Twojej wizji? Jakim budżetem dysponuje? Czy będzie potrzebowała partnera konsultingowego, który wniesie wiedzę branżową i technologiczną, tak aby projekt się powiódł i dał oczekiwany zysk? Potrzeby Twojej firmy, klientów i pracowników stale się zmieniają, żeby nowy system czy narzędzie spełniało Twoje oczekiwania przez długi czas będą potrzebne regularne przeglądy i optymalizacje.

Tylko całościowe, globalne myślenie przesunie Twoją firmę w kierunku zorientowania na klienta, a obecne możliwości biznesowe pozwolą znaleźć najlepszą technologię, jakiej wymaga Twoja firma do osiągnięcia celu.

Pozostałe wpisy

Kilka cech dobrego programisty

Kilka cech dobrego programisty

Co to tak naprawdę znaczy być dobrym programistą? Czy to powołanie, rzemiosło, hobby, a może droga do lepszej przyszłości? Jakie cechy trzeba posiadać, aby się realizować w tej dziedzinie, co robić a czego nie, na co położyć szczególny nacisk, aby się rozwijać jako...

czytaj dalej
Salesforce, kiedy po niego sięgnąć?

Salesforce, kiedy po niego sięgnąć?

Kiedy mamy dobre relacje z klientami to przekłada się to bezpośrednio na rozwój firmy. Jeśli pragniemy, aby zamówienia klientów były obsługiwane jak najszybciej, ale jednocześnie jak najlepiej to wcześniej czy później musimy „zasięgnąć języka”, a nawet poprosić o...

czytaj dalej
Wakacje, znów idą wakacje…

Wakacje, znów idą wakacje…

Większość z nas po cały roku pracy, obowiązków i innych stresujących sytuacji życiowych z utęsknieniem czeka na wymarzony urlop. Niektórzy tęsknią za wspaniałymi rajskimi plażami, inni za szczytami gór i leśnych ścieżek, a jeszcze inni planują wyjazd na polską,...

czytaj dalej